1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 521  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505280208  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۴:۳۳
    ۱۳۸۵/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

فارسي بر اساس داستان نجدي فيلم جديدش را مي سازد

سپيده فارسي قصد دارد، بزودي ساخت فيلم جديدش را با اقتباسي از چند داستان كوتاه بيژن نجدي اين شاعر و داستان‌نويس آغاز كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره اين فيلمساز هم‌اكنون براي فراهم كردن مقدمات فيلم جديدم به ايران آمدم و در حال رايزني و مذاكره با برخي تهيه‌كنندگان هستم كه پس از آن انتخاب عوامل و درخواست پروانه ساخت و با طي شدن اين مراحل فيلم را در پائيز كليد خواهيم زد.
    وي كه فيلم‌نامه فيلم جديدش را در بازنويسي نهايي با همكاري محمد رضايي راد كار كرده است درباره نام قصه‌هاي بيژن نجدي كه از آنها اقتباس كرده است ترجيح داد، فعلا صحبتي نداشته باشد.
    سپيده فارسي كارگردان ايراني دو فيلم «خواب خاك» و «نگاه» را آماده نمايش دارد و درباره اكران اين دو فيلم مي‌گويد: فيلم «خواب خاك» كه پروانه نمايش نيز دارد، تاكنون شرايطي براي اكران عمومي آن فراهم نشده است .
وي به فيلم «نگاه» آخرين ساخته آماده نمايش‌اش اشاره كرد و گفت: من شخصا با نوع مرزبندي مخاطب عام و خاص موافق نيستم و معتقدم هر اثري مخاطب خودش را دارد البته جدا از فيلمهاي تجاري بلكه منظورم فيلمهاي كه به عنوان يك اثر هنري مطرح مي‌شوند.
    فيلم «نگاه» كه سال گذشته آماده نمايش شد به تهيه كنندگي: ايرج تقي پور و جواد جواهري است و چندي قبل در بخش مسابقه جشنواره رتردام به نمايش درآمد. اين فيلم كه در آن حميد رضا دانشور، فريبا كوثري
بهناز جعفري، محمد حاتمي، محمد اسدي هوشنگ قوانلو و سعدي افشار به ايفا نقش مي‌پردازند. داستان مرد مهاجري است كه بعد از سالها به ايران مي‌آيد و... فيلمنامه اين فيلم توسط سپيده فارسي و جواد جواهري
به نگارش درآمده است.
    سپيده فارسي اظهار اميدواري كرد، شرايط اكران «نگاه» فراهم شود و گفت: موضوعي كه در فيلم "نگاه" به آن پرداخت شده است كار تازه‌اي است بدين معنا كه مقوله بازگشت به كشور را روايت مي‌كند كه شبيه آن خيلي افراد در جامعه وجود دارند . خيلي‌ از افراد سالهاي 60 از ايران رفتند و سالها برنگشتند مثل همين بازيگر نقش اول فيلم حميدرضا دانشور كه براي بازي در اين فيلم به ايران برگشت.
    وي يكي از دلايل انتخاب حميدرضا دانشور را همين موضوع مي‌داند و مي‌گويد: علاقه‌مند بودم فردي كه مي‌خواهد نقش اسفنديار را بازي كند، فردي باشد كه به عينه اين تجربه را داشته باشد.
    وي گفت: تاكنون پروانه نمايش فيلم "نگاه" صادر نشده است .
وي همچنين از حضور «نگاه» در چند جشنواره جهاني توسط پخش‌كننده فرانسوي در آينده خبر داد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com