1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 467  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505250000  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۷:۴۱
    ۱۳۸۵/۰۵/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست «جامعه‌شناسي فيلمسازان ايراني» برگزار شد

نشست «جامعه‌شناسي فيلمسازان ايراني» عصر روز سه‌شنبه توسط فرهنگستان هنر در محل مجموعه هنرپژوهي بوستان ساعي تهران برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «اعظم راودراد» استاد جامعه‌شناسي دانشگاه تهران در اين نشست كه جمعي از هنرمندان و پژوهشگران عرصه هنر، به ويژه سينما حضور داشتند، به بحث «توليد اجتماعي هنر» پرداخت.
راودراد در اين نشست براساس يك تحقيق پيمايشي، خلاصه‌اي از وضعيت فيلمسازان ايراني را با توجه به كتاب «توليد اجتماعي هنر-  The social production - of Art» اثر خانم «جانت ولف   Janet Wolf?» استاد جامعه شناسي هنر دانشگاه ليدز انگلستان تشريح كرد.
    مباحث ساخت اجتماعي و خلاقيت هنري، توليد اجتماعي هنر، همساني هنر و ايدئولوژي، استقلال زيبايي شناختي و سياست فرهنگي، تغيير همانند آفريني، توليد كنندگي فرهنگي و فرآورده فرهنگي از محورهاي بحث اين استاد دانشگاه در نشست بررسي موقعيت فيلم سازان ايراني بود.
    وي گفت: درباره هنر ديدگاه‌هاي گوناگوني مطرح است كه برخي به نقش فردي هنرمند و خلاقيت و نبوغ او اهميت مي‌دهند و برخي ديگر نقش اجتماع و روابط اجتماعي را از عوامل موفقيت هنرمند مي‌دانند.
    اعظم راودراد به ‌نقل از جانت ولف، هنر را تركيب پيچيده‌اي از عوامل متعدد تاريخي خواند و گفت: هنر تنها آفريده «سرآمدها» و فراتر از جامعه و زمان نيست.
    وي تصريح كرد: در ايران، افرادي كه از ميزان نزديكي بيشتري با نظام ارزشي جامعه بهره‌مند هستند، امكان موفقيت بيشتري در عرصه اجتماعي هنر دارند.
    اين استاد جامعه‌شناسي با اشاره به اينكه فعاليتهاي هنري در ايران با استفاده از حمايتهاي دولتي صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: گرچه حمايتهاي دولتي براي هنرمند بسيار موثر است، ولي ميزان موفقيت او بيشتر به همت خود او بستگي دارد.
    راودراد، خانواده، ميزان حمايت سرمايه‌هاي دولتي و خصوصي، تحصيلات و زندگي در جوامع بزرگتر را از ديگر عوامل موثر بر موفقيت هنرمند در جامعه هنري ايران اعلام كرد.
    وي در پايان به نقل از «ولف» اظهار داشت: هنر فرآورده اجتماعي است كه آن را فقط مي‌توان از يك چشم‌انداز جامعه‌شناختي درك كرد و توليد و توزيع و دريافت آن نيز تنها در يك بافت اجتماعي امكان پذير است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com