1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 597  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۴/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138504170202  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۳:۳۷
    ۱۳۸۵/۰۴/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

هنرمند سال آمريكا صخره‌هاي ايتاليا را حجاري مي‌كند؛

رابرت مورگان: تحت تأثير كارهاي احمد نادعليان هستم

احمد نادعليان براي حجاري صخره‌هاي قرون وسطايي پسيكا مردادماه سال‌جاري به كشور ايتاليا مي‌رود.

       به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، در پي انتخاب اين هنرمند معاصر و مدرس دانشگاه‌هاي هنر ايران به‌عنوان هنرمند محيطي سال، توسط مجله‌ علمي و فرهنگي يو. تي. ان. اي آمريکا، انجمن مونتا گناردي مستقر در منطقه تاسکاني ـ فلورانس ـ ايتاليا، از اين هنرمند ايراني دعوت کرد تا همزمان با سومين نمايشگاه «Verdearte» براي حجاري صخره‌هاي منطقه پسيكا، راهي ايتاليا شود.
       عمده‌ فعاليت‌هاي اين مرکز آموزش و ترويج فرهنگ زيست محيطي است که در منطقه‌ کوهستاني نزديک شهر قرار دارد. در اين منطقه روستاهاي تاريخي قرون وسطايي بسياري وجود دارند.
       جشنواره يادشده ‌16الي 21 مردادماه‌ سال‌ جاري برگزار مي‌شود.
       بنابر اين گزارش، نادعليان همزمان با دوسالانه‌ ونيز حجاري‌هايش را به کانال مرکزي ونيز پرتاب کرد. چند ماه پس از بينال، همزمان با نمايشگاه اوپن، براي حجاري صخره‌ها به جزيره‌ ليدوي ايتاليا دعوت شد.
      مسئول انتخاب اين نمايشگاه رابرت مورگان محقق تاريخ هنر آمريکايي بود. وي در سال ‌2003 ميلادي زماني‌ که احمد نادعليان در جزيره ليدو ايتاليا حجاري مي‌کرد شاهد خلق آثارش بود و با نمايش اسلايد و معرفي آثار نادعليان گفته بود كه «كارهاي نادعليان توازني و رابطه‌اي بين کهن‌ترين اسطوره‌هاي جهاني و جديدترين رسانه‌ها و فن‌آوري‌ها را نشان مي‌دهند.»
       رابرت مورگان به تازگي در باره‌ آثار نادعليان چنين نگاشته است كه بسيار تحت تأثير مفهوم آثار او قرار گرفته است. نشانه‌هايي که در صبحگاه بر صخرهاي ساحل دريا حجاري مي‌شوند و در طول روز پنهان مي‌شوند، آثار وي فرا مي‌خوانند و پرسش‌هاي بسياري درباره‌ زمان، تاريخ، زبان، معنا و مجسمه سازي درپي دارند.
       به اعتقاد اين محقق و منتقد نامي دنيا، فکر کار کردن با نشانه‌هاي بدوي يا نشانه‌هاي ريشه‌اي، آييني که دربرگيرنده‌ معاني جهاني هستند در اين صحنه‌ مخدوش کنوني بسيار مهم و وجه حياتي هنر امروز است.
        رابرت مورگان تصاوير آثار نادعليان و ديدگاه خود نسبت به آثار او را در صفحه نخست وب سابتش به آدرس http://xoomer.virgilio.it  قرار داده است.
مورگان، محقق و استاد تاريخ هنر با بسياري از دانشگاه‌ها و کالج‌هاي آمريکايي از جمله دانشگاه کلمبيا و هنرهاي بصري نيويورک همکاري دارد.
        از سال ‌1978 که وي رساله‌ دکترايش را در دانشگاه نيويويک به اتمام رساند، بيش از هزار مقاله به قلم وي در بيش از پنجاه مجله‌ هنري نوشته شده است. وي مولف کتاب‌هاي متعددي در حوزه‌ هنر مدرن، پست‌مدرن و معاصر است.
        از جمله کتاب‌هاي وي مي‌توان به هنر رسانه‌هاي جديد، هنر مفهومي: يک چشم‌انداز آمريکايي، اسطوره شناسي هنر مفهومي آمريکا، زمان فضا و حافظه، نشان زيبايي، فراسوي فرماليزم، مابين مدرنيزم و هنر مفهومي، پايان هنر دنيا، ... اشاره كرد.
        بنابر اين گزارش، آثار اين هنرمند ايراني علاوه بر ليدوي ايتاليا، در لويزن پارك آلمان، كناره‌ رود سند، سنت‌تروپه و تولون فرانسه، جزيره مايوركاي اسپانيا، پارك مركزي نيويورك، طبيعت اطراف شهر سياتل آمريكا و... نصب، دفن و يا به آب سپرده شده‌اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com