1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502260204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۷:۰۸
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

محسن تنابنده:

«چند مي ‌گيري گريه کني» کمدي موقعيت است

استخدام گريه ‌کن حرفه ‌اي براي مراسم ختم يک پيرمرد موقعيتي بسيار عالي براي خلق لحظه‌هاي کمدي است و البته کمدي کلام هم در «چند مي ‌گيري گريه کني» ديده مي ‌شود.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، نويسنده فيلمنامه «چند مي گيري گريه کني» ضمن بيان اين مطلب در مورد اين فيلمنامه و تغييرات آن به هنگام ساخت گفت: طبيعي است که برخي مواقع به علت شرايط و نظر کارگردان و تهيه کننده تغييراتي در فيلمنامه به وجود مي آيد. اين تغييرات چندان به مذاق نويسنده اثر خوشايند نيست و در مقابل رضايت تهيه کننده را جلب مي کند.
       محسن تنابنده در مورد طنز موقعيت و کلامي فيلمنامه «چند مي گيري گريه کني» گفت: مضمون فيلمنامه را اگر مورد بررسي قرار دهيم متوجه مي شويم خود موضوع يک کمدي موقعيت است، يعني يک فرد زنده مي خواهد مراسم ترحيمش را به چشم ببيند و به همين خاطر يکسري گريه کن حرفه اي استخدام مي کند. اين يک موقعيت بسيار عالي براي خلق لحظه هاي کمدي است و البته کمدي کلام هم در فيلم مورد استفاده قرار گرفته است.
       اين نويسنده افزود: در فيلمنامه اوليه پيرمرد در آخر داستان و در زمان برگزاري عروسي مي ميرد و قصه با مرگ او و شادي مردم در ميهماني عروسي به پايان مي رسد. ولي در فيلم به طور واضح مشخص نمي شود که شخصيت پيرمرد آيا مي ميرد يا خير تا کمي از تلخي داستان جلوگيري شود.
       نويسنده «زندگي به شرط خنده» در مورد تاثيرگرفتن از کارهاي کمدين هاي بزرگ در هنگام نوشتن فيلمنامه گفت: به هر حال در هنگام نوشتن، کار کمدين هاي بزرگ روي من تاثير داشته و البته اين تاثير به صورت ناخودآگاه بوده است.
       تنابنده در مورد حضور کمرنگ زنان در آثار کمدي گفت: اگر به شخصيت اصلي زن فيلم يعني ايران نگاه کنيم به نوعي مفاهيم کلي تري دارد، يعني دختر بي کسي است که براي بقاي خود و خانواده اش کار مي کند و نمادي از کشور ايران است. ولي در اجرا و هنگام ساخت مقداري اين شخصيت به صورت رو و سطحي ترسيم شد. اساساً اين مسئله را در مورد حضور کمرنگ خانم ها در کارهاي کمدي قبول دارم و دليل عمده آن هم برمي گردد به محدوديت در نوشتن موقعيت هاي کمدي براي خانم ها. ولي بايد توجه داشته باشيم که «چند مي گيري گريه کني» اثر کمدي صرف نيست و جنبه هاي اجتماعي قوي نيز دارد.
       نويسنده «چند مي گيري گريه کني» در ادامه افزود: از اين که فيلم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته خوشحالم و حسن توکل نيا واقعاً اعتماد کرد به من که اولين فيلمنامه حرفه اي خود را نوشته بودم. اين اولين کار حرفه اي من در عرصه فيلمنامه نويسي و اولين تجربه کارگرداني شاهد احمدلو در سينما بود و آقاي توکل نيا اين شجاعت را داشت که سرمايه اش را در اختيار دو جوان قرار دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com