1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 433  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502260000  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۹:۴۳
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سردارطلايي: نيروي انتظامي آماده همكاري با مستندسازان است

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: نيروي انتظامي آماده هرنوع همكاري با مستندسازان براي بيان واقعيت‌ها به جامعه است.

    به گزراش سايت سينمايي سوره، سردار "مرتضي طلايي" روزدوشنبه درجمع مستندسازان در محل خانه‌سينما در تهران گفت: مستندسازان درست است كه از مجموعه خانواده سينماهستند، امااز نظرمن، نگاه آنان شهروندي است و تفاوت‌هاي عمومي و شكلي با مجموعه بخش‌هاي ديگر سينما دارند.
    وي افزود: سينماي مستند، سينماي حقيقت وواقعيت است وصادقانه‌ترين نوع سينما مي‌باشد.
    وي گفت: با سينماي مستند مي‌توان بيشترين بهره‌برداري رابراي رسيدن به يك جامعه آرماني و مطلوب داشت.
    وي اظهارداشت: از ويژگي‌هاي سينماي مستند كم هزينه بودن آن است كه با صرف حداقل هزينه‌ها مي‌توان آثار بسيار بزرگي خلق كرد.
    وي گفت: اما در عين حال سينماي مستند مانند سينماي حرفه‌اي پربيننده نيست ودربسياري موارد ذائقه بينندگان راتلخ مي‌كندواشك ازچشمان درمي‌آورد.
    سردارطلايي گفت: نيروي انتظامي تهران بزرگ براي نزديك كردن ذهن مستند سازان و آنچه كه در ذهن جامعه مي‌گذرد، آماده است ارتباط برقرار كند.
    وي بااشاره به اينكه هر كجا با زبان و فكر مردم عمل كرده‌ايم، پاسخي مناسب دريافت كرده‌ايم، گفت: اكنون در پليس تهران داده‌هاي زيادي به‌لحظه و ثانيه از زبان و نگاه مردم جمع‌آوري مي‌شود كه همه‌آنها واقعيت‌هاي جامعه‌است و ما آماده‌ايم اين مطالب را در اختيار مستندسازان قرار دهيم.
    فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: نخبگان و ايجاد انگيزش‌هاي مستندسازان مي‌تواند باعث ارتقاي سطح سلامت و امنيت اجتماعي در سطح جامعه شود.
    سردارطلايي اضافه‌كرد: ماادعانمي‌كنيم كه كاري براي سينما كرده‌ايم، اما بسياري از موانع را از جلوي سينماگران و هنرمندان برداشته‌ايم.
    وي گفت: در امر مستندسازي پليسي بايد به گونه‌اي عمل شود كه‌فيلمنامه، نويسنده، بازيگر، كارگردان، هنرمند و ساير عوامل تهيه يك فيلم در خدمت اهداف پليس قرار گيرند.
    وي افزود: با اعتمادسازي نسبت به پليس مي‌توان به راحتي در جامعه كار كرد.
    وي تصريح كرد: اينكه‌گفته‌مي‌شود جوانان ما دين گريز شده و ازاخلاقيات و معنويات دور شده‌اند درست نيست.
    وي افزود: دركجاي دنيا داريم كه 43 درصدمخاطبين كه‌همه‌ازجوانان بودند در نظرسنجي به‌عمل آمده، دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.
    فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: ما انتظارمان از جامعه سينمايي به عنوان گروه مرجع اين است كه در توليد و بازتوليد فرهنگ عمومي و ارزشي كردن جامعه سهم زيادي داشته باشد.
سردارطلايي گفت: با محبت، احترام، تكريم و حسن خلق مي‌توان جوانان را هدايت كرد و باعث ايجاد اعتماداجتماعي در مجموعه پليس نيز شد.
    وي افزود: ما از عكاس، هنرمند، مستندساز و خبرنگار جدا نيستيم، اگر زبان مشترك نداريم، اشكال از ماست كه بايد به دنبال ايجاد زبان مشترك باشيم تا بتوانيم به دغدغه‌هاي جامعه بپردازيم.
وي گفت: اكنون جامعه درمعرض تهديدها و آسيب‌هاي جدي قرار دارد، چراكه بسياري از توليدات ما جوابگوي نياز جوانان و نوجوانان نيست.
    وي ادامه‌داد:درشرايط كنوني تلويزيون، ماهواره،اينترنت وغيره به عنوان پدر مجازي جوانان ونوجوانان شده، در آنان فكر ايجادكرده و شاكله آنها را بوجود آورده است.
    به گفته سردارطلايي،  27/5 درصد از گروه هاي مرجع در جامعه هنرمندان،  26  درصد قهرمانان و 21 درصد فرهيختگان هستندكه‌سهم عمده‌اي درشكل‌گيري رفتارهاي جامعه دارند.
    وي با انتقاد از سريال "خواب و بيدار" گفت: اگراختيار دست من بود از پخش اين سريال جلوگيري مي‌كردم، چرا كه‌نقش پليس اين فيلم خيلي "فشل" بود.
وي باابرازتاسف اظهارداشت: برخي ازفيلم‌هاي مستند بيشتربه‌سياه‌نمايي و قلب واقعيت‌ها مي‌پردازند، درحالي كه پليس همپا و در تعقيب مجرم است و هرگز ازمجرمان عقب نمي‌ماند.
    وي در ادامه استانداردبين المللي كشف قتل ها در جهان را 50 درصد اعلام كرد و گفت: اين درشرايطي است كه پليس ما 85 درصد قتل‌ها را كشف مي‌كند.
    وي افزود: سينماگران و مستندسازان بايد آثار خود را طبقه‌بندي كنند و فيلم‌هايي كه براي گروه‌هاي مرجع ساخته‌مي‌شود را به نمايش عمومي درنياورند، تا مايه ياس و نااميدي در جامعه فراهم نشود.
سردار طلايي گفت: من آماده‌ام پليس را در اختيار هنرمندان و مستندسازان قرارداده و به‌عنوان مشاور، آنان را در خلق آثارشان ياري دهم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com