1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 634  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502250001  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۸:۵۷
    ۱۳۸۵/۰۲/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

"گفتگو با سايه" زواياي پنهان زندگي صادق هدايت را مطرح مي‌كند

در فيلم "گفتگو با سايه" به جنبه‌هايي آشکارنشده از زندگي صادق هدايت پرداخته‌ام که انتقال آن فقط از طريق تصوير و سينما ميسر بود.

     به گزارش سايت سنيمايي سوره، خسرو سينايي درباره نمايش عمومي "گفتگو با سايه ها" افزود: قصد داريم فيلم را فصل پائيز در چند سينماي محدود اكران كنيم. به نظرم "گفتگو با سايه" قطعاً مي تواند در صورت اطلاع رساني درست با مخاطبانش ارتباط برقرار كند. در چند نمايش خصوصي كه تا به حال برگزار كرده ايم، بسياري از تماشاگران و حتي آن دسته از علاقمندان هدايت كه به او تعصب خاصي داشتند تقربيا با فيلم به خوبي ارتباط برقرار كردند و در اين فيلم با آن تصويري از آثار و زندگي هدايت رو به رو شدند در ذهن داشتند.
    سازنده "هيولاي درون" افزود: "فيلم "گفتگو با سايه" در چند نمايش در دانشگاههاي كشور جنبه هايي روشنگرانه از شخصيت فردي، آثار و ارتباط صادق هدايت با اطرافيانش را در معرض ديد نسل جوان گذاشته است."
    سينايي تاكيد كرد: من تعجب مي كنم كه بعضي از دوستان منتقد عنوان كرده اند فيلم "گفتگو با سايه" حرف تازه اي براي مخاطبان هدايت ندارد و همه مسائل طرح شده درباره زواياي آشكار و پنهان هدايت را مي دانستند. احساس كردم اگر همه منتقدان ما اينقدر از علائق شخصي هدايت در مورد ديدن فيلم هاي اكسپرسيونيستي نظير "مطب دكتر كاليگاري" و "نوسفراتو" آگاه باشند خيلي مسئله خوشحال كننده اي است.
    سازنده "عروس آتش" در پايان گفت: اين فيلم را براي بازگو كردن نكاتي ساختم كه انتقال آنها فقط از طريق سينما امكانپذير است و نمي توان آنها را در كتاب ها پيدا كرد. در كتاب ها فقط اشاره مي كنند كه هدايت به سينماي اكسپرسيونيستي علاقه داشت. ولي اينكه كدام سينماي اكسپرسيونيستي و فيلم هاي وابسته به آن، مشخص نيست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com