1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 587  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502160202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۴:۳۲
    ۱۳۸۵/۰۲/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

رفيعي «رودخانه» را تابستان كليد مي ‌زند

«علي رفيعي» تابستان امسال دومين فيلم سينمايي خود را با عنوان «رودخانه» كليد مي ‌زند.

        به گزارش سايت سينمايي سوره، «رفيعي» كارگردان تئاتر و سينما ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار فارس گفت: شب گذشته تدوين فيلمنامه جديدم را با نام موقت «رودخانه» به پايان رساندم و قصد دارم آن را به تهيه ‌كننده ‌اي كه قصد همكاري با هم داريم ارايه كنم. اميدوارم بتوانم تابستان فيلم را شروع كنم.
        وي به مضمون فيلمنامه فوق اشاره كرد و گفت: در اين فيلمنامه نيز مضاميني كه هميشه برايم اهميت دارند را عنوان كرده ‌ام. دغدغه من پرداختن به مضمون بازگشت به زادگاه و علاقه به بازگشت به ريشه‌هايمان است. اين بازگشت مي تواند از سرزميني ديگر به زادگاه باشد يا از نقطه ‌اي از سرزمين خودمان به زادگاه اصلي‌امان.
        «رفيعي» گفت: ‌بخشي از ماجراي اين فيلمنامه در رد و ذم مقوله فرار است. اين راه ‌حلي است كه تعدادي از دختران ناآگاه براي نجات از مشكلات و مسايلشان به آن متوصل مي‌ شوند. مي‌ دانيم كه بسياري از اين فرارها به چه ورطه ‌هاي هولناكي كشيده مي ‌شود. نوع قصه فيلمنامه من را آرام آرام بر اين داشت كه چنين معضلي را مطرح كنم كه ماندن به معناي رفع مشكلات و حفظ ريشه‌ها بسيار مهم است و رفتن هميشه راه حل نيست. اين فيلمنامه عمر طولاني ندارد اما بيش از آنكه نگارشش طول بكشد سال هاي سال در ذهن من بوده است.
        وي كه 4 ماه صرف نگارش فيلمنامه «رودخانه» كرده درباره ميل به همكاري‌ با فيلمنامه ‌نويسان براي ساخت فيلم‌هايش گفت: من هميشه خواستار و علاقه مند موضوعات خوب و مضامين تازه و جذاب هستم و حاضرم از اين ايده‌ها چه به صورت فيلمنامه‌ يا ايده استفاده كنم. چون بعد از «ماهي‌ ها عاشق مي ‌شوند» وقت بسياري را صرف نگارش فيلمنامه ‌هاي متعددي كردم در حالي كه بهتر بود كه آن را صرف ساختن فيلم مي‌ كردم.
        وي به نقش و محوريت زن در فيلمنامه «رودخانه» اشاره كرد و گفت: يكي از اركان فيلم «رودخانه» نقش و مقام زن است كه به شدت هم در فيلم وجود دارد. چيزي كه مايه خوشي و شادي من در حضور جشنواره ‌هاي خارجي شد توجه منتقدين و هيأت داوران به نوع نگاهي بود كه به زن داشتم.
        وي در ادامه افزود: اينكه در «ماهي ‌ها عاشق مي ‌شوند» زندگي زني با شرافت و با آبرو كار مي ‌كند و با چنگ و دندان زندگي ‌اش را حفظ مي ‌كند. من هميشه به حضور محترم زن در آثارم اهميت داده ‌ام اما نمي ‌خواهم آن را تبديل به فمينيسم و شعار كنم. مي ‌خواهم اين احترام به مقام زن خيلي دروني‌تر باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com