1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138501280202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۲:۱۸
    ۱۳۸۵/۰۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينما سپهر ساري جزو 10 سينماي برتر ايران مي شود

با تجهيز و بازسازي سينما سپهر ساري و نيز اکران فيلم هاي برتر مي توان، به رکوردي که بر اين هنر مستولي شده فايق آييم.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، طي مراسمي که با حضور مسؤولان استاني و کشوري و هنرمندان در محل سينما سپهر ساري برگزار شد محمدمهدوي جمناني مدير حوزه هنري استان مازندران با بيان اين مطلب افزود: عمليات بازسازي سينما سپهر و تبديل آن به مجتمع فرهنگي و هنري در مدت حدود سه ماه انجام خواهد شد.
       وي تصريح کرد: با انجام تغييرات اساسي در نماي خارجي و فضاي داخلي سينما، تعويض صندلي ها و پرده اکران، تغيير سن و نصب سامانه نورپردازي، اين سينما به تجهيزات پيشرفته صوتي و تصويري اعم از پخش تصويري ديتا پروژکتور و سيستم صوتي دالبي مجهز خواهد شد. وي اعتبار تخصيصي اوليه براي بازسازي سينما سپهر ساري را يک ميليارد و هفتصد ميليون ريال عنوان و افزود: حوزه هنري استان مازندران پيمانکار و شرکت بهمن سبز مجري اين پروژه خواهد بود.
        در ادامه مراسم «عليرضا معيني بخش» معاون اداري و مالي حوزه هنري کشور طي سخناني يکي از دلايل رکود و کاهش مخاطب در سينماهاي ايران را ورود فن آوري هاي نوين و پيشرفته صوتي و تصويري به خانه ها دانست و افزود: قديمي بودن ساختمان سينماها و مجهز نبودن به سيستم هاي پيشرفته يکي ديگر از عوامل رکود سينماها در ايران است.
        وي، اظهار داشت: اکثر سينماهاي کشور با ظرفيت بين يک هزار الي يک هزار و 200 نفر در قبل از انقلاب احداث و جوابگوي مخاطبين فعلي سينما نيست.
       وي گفت: خوشبختانه با مساعدت و حمايت هاي دولت و توجه مجلس شوراي اسلامي برنامه هاي کوتاه مدت براي بازسازي و تجهيز سينماها و بلند مدت براي توسعه و احداث سينماها مطرح شده است.
       وي، اعتبار پيش بيني شده براي بازسازي و تجهيز سينماهاي کشور در سال جاري را 5 ميليارد ريال عنوان کرد.
       در ادامه اين مراسم، «سعيد وزيري» مشاور اجرايي معاونت سينماهاي حوزه هنري کشور ضمن تأکيد بر بازسازي و تجهيز سينماهاي کشور، يکي از راههاي ترويج فرهنگ و هنر در جامعه را رونق بخشيدن به سينماها دانست و افزود: سينما سپهر از سال 1341 در مرکز استان مازندران احداث در طول اين مدت فقط يک بار بازسازي شده است و امروز با آغاز بازسازي و تجهيز اين سينما و تبديل آن به مجتمع فرهنگي و هنري، سينما سپهر سازي جزء 10 سينماي برتر ايران خواهد شد.
       شايان ذکر است در پايان مراسم، «شفقت» استاندار مازندران با زدن تيشه به قسمتي از ديوار داخلي سينما سپهر ساري به طور نمادين، بازسازي سينما «سپهر» ساري در روز چهارشنبه 23 فروردين ماه آغاز شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com