1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 670  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412220202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۲۵
    ۱۳۸۴/۱۲/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيدي، فيلم «بيد مجنون» را به دانمارك نفرستاد

«مجيد مجيدي» كارگردان ايراني فيلم «بيد مجنون» در اعتراض به اهانت روزنامه دانماركي به مقدسات مسلمانان، از شركت در جشنواره فيلم «نات» در دانمارك خودداري كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، مجيدي كارگردان فيلم «بيد مجنون» در نامه ‌اي به «كيم فاس» دبير اين جشنواره، ضمن استقبال از حضور فيلم‌ها و فيلمسازان ايراني در جشنواره‌هاي بين‌المللي، به دليل اهانت روزنامه دانماركي به مقدسات ديني، از حضور در اين رويداد سينمايي انصراف داد.
     مجيدي در نامه خود آورده است: من يك فيلمساز ايراني مسلمانم و برپايه تعليمات پيامبر عزيز اسلام به حضور خدا در همه اركان زندگي‌ام ايمان دارم و با «باورهايم» زندگي مي‌كنم و نسبت به توهين به باورها و مقدسات هر ديني شديدا معترضم و بدينوسيله انصراف خود را از حضور در جشنواره «نات» اعلام مي كنم.
     در اين نامه خطاب به «فاس» آمده است: دوست داشتم براساس احترام به اصول و باورهاي ديني ‌ام كه به آن معتقدم و فرهنگي كه در آن رشد كرده ‌ام، بيد مجنون در جشنواره‌تان به نمايش درمي ‌آمد و زمينه ‌اي براي مفاهمه بيشتر و ارتباط خلاق و دوجانبه فرهنگي فراهم مي ‌شد و از فضاي آزادي بيان به نحوه شايسته ‌اي بهره ‌مي ‌برديم و ازهمه مي ‌آموختيم.
دوست داشتم با نمايش بيد مجنون، عكس ‌العمل‌هاي صميمانه و خالص مردم را در مواجهه با اثري از يك فيلمساز مسلمان مشرق زمين مي‌ديدم.
     كارگردان «بيد مجنون» در نامه خود تصريح كرد: دوست داشتم.. اما افسوس! افسوس كه به تازگي در كشور شما، مطبوعه ‌اي حدود و مفهوم آزادي بيان را با تعدي به حريم‌ها، مخدوش كرده و به باورها و اعتقادات جمع كثيري از مردم جهان توهين شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com