1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 507  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412170008  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۱:۳۷
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

تايلندي‌ها از فيلم‌هاي ايراني استقبال مي‌كنند

«كرينگساك سيلاكونگ» مدير جشنواره فيلم بانكوك با اشاره به اينكه تايلندي ها از فيلمهاي ايراني استقبال مي‌كنند، خواهان حضور فعال ايران در «جشنواره پاييزه فيلم بانكوك» شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، وي در ديدار با «محسن پاك آيين» سفير جمهوري اسلامي ايران در تايلند، به حضور خود در جشنواره فيلم فجر 1384 اشاره كرد و گفت: سينماي ايران از مطرح‌ترين سينماهاي دنيا است و فيلم سازان ايراني از جايگاه ويژه‌اي در جهان برخوردار شده‌اند.
    كرينگساك گفت: تاكنون نمايش دو فيلم جديد ايراني به كارگرداني تهمينه ميلاني و جعفر پناهي درجشنواره فيلم بانكوك قطعي شده و ابراز اميدواري كرد كه فيلمهاي ديگري از كارگردانان مشهور ايراني نيز در اين جشنواره بين المللي شركت كنند.
    مدير جشنواره فيلم بانكوك افزود: جشنواره‌هاي بين‌المللي ايران در سالهاي اخير نگاه ويژه‌اي به سينماي آسيا داشته و نه تنها در سطح اين قاره صاحب نام است بلكه به سمت دستيابي به جايگاهي جهاني حركت مي‌كنند.
    سفير ايران نيز با اعلام حمايت از تعاملات هنري ايران و آسيا به ويژه در زمينه سينما گفت: جشنواره فيلم بانكوك داراي اعتبار خوبي در سطح آسيا بوده و فيلمسازان ايراني از حضور در اين جشنواره استقبال مي‌كنند.
    پاك آيين افزود: سينماي ايران سازنده فيلمهاي معنادار، عاري از خشونت و دور از مسايل غيراخلاقي بوده و به همين دليل مورد استقبال هنرمندان جهان قرار گرفته است.
    وي، با اشاره به نمايش فيلم سينمايي «دم صبح» در جشنواره فيلم بانكوك گفت: اين فيلم به علت برخورد بيطرفانه و منصفانه خود با مسايل اجتماعي از سوي قوه قضاييه ايران مورد تقدير قرار گرفت و اين امر نشانگر توجه مسوولان ايراني به فيلمهاي واقع گراست.
    فيلم «دم صبح»، داستان يك محكوم به مرگ در انتظار بخشش يا اعدام را به تصوير كشيده است.
    اين فيلم كه به نويسندگي و كارگرداني «حميد رحمانيان» به اكراه در آمده است در بهمن ماه گذشته در جشنواره «فيلم بانكوك» به نمايش درآمد.
    سفير ايران در اين ديدار به حضور چشمگير هنرمندان جوان در سينماي ايران اشاره كرد و گفت: تجربه پيش كسوتان و انرژي جوانان موجب شده كه سينماي ايران جايگاه بين‌المللي خود را در عرصه داخلي و خارجي پيدا كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com