1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 710  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412130205  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۱:۰۹
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

جلسه‌ نقد و بررسي «وقتي همه خواب بودند» برگزار شد

كانون فيلم معناگرا با نمايش فيلم «وقتي همه خواب بودند» به كارگرداني «فريدون حسن ‌پور» و تهيه كنندگي فرشته طائرپور، به برنامه كاري خود در سال 84 پايان داد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست كه فرشته طائرپور تهيه كننده، ‌فريدون حسن ‌پور كارگردان، محمدرضا فروتن (بازيگر)، غزل شاكري طراح صحنه و لباس و بازيگر «وقتي همه خواب بودند» حضور داشتند در ابتدا كارگردان و تهيه كننده اين فيلم از مراحل شكل‌گيري و ساخت اين فيلم سخن گفتند.
     فرشته طائرپور درباره‌ زمان اكران و آيا تغييراتي براي دريافت پروانه نمايش بايد صورت بگيرد، گفت: تا اين لحظه كه هياتهاي فرهنگي براي اكران اين فيلم در جشنواره مجوز داده ‌اند، هيچ نوع تغييري را خواستار نشده‌ اند و هم اكنون نيز براي دريافت پرواز نمايش، نسخه‌اي از آن را به وزارت ارشاد ارسال كرديم و اميدوارم كه در وزارت ارشاد نيز با اين نگاه كه از موسيقي در جهت ايجاد حس روحاني فيلم بهره ‌برديم، توجه شود و اگر غير اين صورت نگاه شود و مجبور به حذف آن بخش هاي از موسيقي بشويم، شما به عنوان خبرنگار از آنها سوال كنيد كه چرا؟
     وي از دعوت از اين فيلم براي حضور در جشنواره‌هاي جهاني خبر داد و گفت: جشنواره‌هاي آمريكا، ايتاليا و تعدادي ديگر از جشنواره‌ها دعوت كردند و تعدادي ديگر در مرحله‌ مذاكره هستند.
     اين تهيه كننده سينماي كودك درباره‌ اينكه در مصاحبه‌اي مطرح كرده است اين فيلم خداحافظي او با سينماي كودك است، گفت: من با اين فيلم قصد دارم خداحافظي شايسته‌اي از سينماي كودك داشته باشم.
     وي در ادامه افزود: تا زماني كه وعده‌هاي مسؤولين براي اكران و نمايش فيلم كودك محقق نشود، فيلم كودك نخواهم ساخت و خيلي خوشحالم كه اين آخرين كارم را به تمام مادران دنيا هديه مي‌كنم.
     محمدرضا فروتن نيز درباره‌ بازي در نقش يك روستايي ساده دل در «وقتي همه خواب بودند» گفت: هر بار كه فيلم را مي‌بينم مثل اينكه به خانه‌ خدا رفتم و اين فيلم تأثيرگذار را به عنوان يك كار هنرمندانه و انساني قبول دارم.
     غزل شاكري نيز كه پس از «گلنار» ديگر نقش را ايفا نكرده است و بعد از سالها اين نقش را پذيرفته است، گفت: در ميان تمامي نقش هايي كه در اين سالها به من پيشنهاد شد و من هيچكدام را قبول نكردم، مي‌دانستم بازي در اين فيلم قرار نيست غوغا برانگيز باشد و خيلي قرار نيست از خودش واكنش عجيب و غريب داشته باشد چون نقش دختري است كه قرار بوده كمتر حرف بزند و به مسائل مختلف واكنش نشان مي‌دهد.
     فريدون حسن‌ پور نيز در پاسخ به اينكه چرا پلان آخر امامزاده را گرفتيد، فيلم مي‌توانست در پلان قبلي به پايان برسد گفت: من نمي خواستم در اوج احساس و تحت تأثير قرار گرفتن تماشاچي، فيلم تمام شود، مي‌خواستم تماشاچي لحظاتي به آرامش برسد بعد فيلم تمام شود.
     فرشته طائرپور نيز در ادامه معتقد بود: به شخصه معتقدم نبايد فيلم هاي كودك پايان تلخ داشته باشد، كودك و نوجواني كه اين فيلم را تماشا مي‌كند، بايد ببيند دوباره بي بي سليمه سرحال شده است.
     فريدون حسن پور نيز به يادداشتها و نظر سنجي‌هاي مردم همزمان با جشنواره اشاره كرد و گفت: يادداشتهاي براي من نوشته كه ما با اين فيلم به مكه رفتيم و همين موفقيت براي من كافي است.
     در ادامه جلسه به نقد و بررسي و نظرات تماشاگران پيرامون نمايش «وقتي همه خواب بودند» گذشت. در اين نمايش، سيدمحمد بهشتي، ‌مازيار ميري، ‌مهتاب كرامتي، عبدالله اسفندياري و ... حضور داشتند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com