1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412080100  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۰:۲۱
    ۱۳۸۴/۱۲/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايش فيلم «خشم دريا» در فيلم خانه ملي ايران

هفتمين برنامه از پنجاه و هشتمين دوره جلسات نمايش فيلم خانه ملي ايران به نمايش فيلم «خشم دريا» اختصاص يافته است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز سه شنبه 9 اسفندماه جاري در ادامه پنجاه و هفتمين دوره جلسات نمايش فيلم خانه ملي ايران زمستان 1384، فيلم «خشم دريا» به كارگرداني«ساي اند فيلد» (محصول 1958) با نقش آفريني «استنلي بيكر»، «ويكتور مك لاگم» و «لوچانا پالوتزي»، ساعت 18 براي اعضا به نمايش در مي آيد.
     » «ساني اند فيلد»در ايران براي كارگرداني چندان شناخته شده اي نيست، فقط در سال هاي دور با دو فيلم «زولو» و «1964» نامش براي مدت كوتاهي بر سر زبان ها افتاد. او با نام كامل «سابريل ركيراند فيلد»، سال 1914 در انگلستان متولد شد، تحصيلاتش را در دانشگاه بيل آمريكا و مدرسه تئاتر جديد نيويورك سپري كرد، مدتي به تدريس فن نمايش پرداخت و فعاليتش را در راديو و تلويزيون انگلستان آغاز كرد.
     نوشتن فيلم نامه و كارگرداني مجموعه تلويزيوني «جوپالوكا» او را به شهرت رساند و كارش را در سينما نيز با ساختن «جوپالوكاي جنتلمن» شروع كرد.
     وي در «خشم دريا» به رقابت و كش مكش هاي دو ملوان؛ يكي پير و ديگري جوان مي پردازد كه در يدك كشي كار مي كند و در مسير دريايي انگلستان و اسپانيا آمد و شد دارند. ظاهراً درون مايه اصلي فيلم رقابت و كش مكش دست مايه ايده آل براي «اند فيلد» به نظر مي رسد تا او به حادثه پردازي هاي مورد علاقه خود بپردازد. در عين حال جايگاه و موقعيت آدم ها نسبت به يكديگر و همچنين نسبت به فضاهاي محدودي كه در آن به سر مي برند دقيق و با معنا و چند بعدي ترسيم و تصوير شده است، بدون آن كه كارگردان به دام نماد پردازي هاي مفرط بيفتد.
     «استنلي بيكر» كه در تهيه «شن هاي كالاهاري» نيز مشاركت داشت. همچون «خشم دريا» تمام استعداد و توان خود را در بازيگري به كار برد تا كاري قابل قبول ارائه دهد.
     در فيلم خشم دريا: «استنلي بيكر»، «ويكتور مك لاگم»، «لوچانا پالوتزري»، «گريگور اصلان»، «فرانسيس دو وولف»، «ديويد اكسلي»، «روبرت ديويس» و «رابرت شا» به ايفاي نقش مي‌پردازند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com