1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 621  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411290201  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۸:۵۹
    ۱۳۸۴/۱۱/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

چند خبر كوتاه از حوزه سينما

اخبار كوتاه سينمايي را بخوانيد.

* «مازيار ميري» كارگردان ايراني حاضر در جشنواره فيلم برلين گفت: اميدوارم انسان‌ها به هر دين و اعتقادي احترام بگذارند.
وي كه در جمع تماشاگران فيلم جديد خود «به آهستگي» سخن مي‌ گفت، افزود:
آدم‌ها را مي‌شود باور كرد بدون اينكه درباره انها حكم داد، مي‌توانيم بصورت ذهني يك اتفاق را تداعي كنيم و خوب است قبل از آنكه چيزي درباره آدم‌ها بدانيم، قضاوت نكنيم.
اين كارگردان به توليد فيلم «به آهستگي» اشاره كرد و ادامه ‌داد: باور يكديگر در دنياي امروز و آرامش در زندگي را به عنوان زباني مشترك براي اين فيلم برگزيدم.
«به آهستگي» كه به تازگي در جشنواره فيلم فجر حضور داشت، به موضوع سوء‌ظن و بخشش در زندگي مي ‌پردازد.

***

* «محمدمهدي دادگو» تهيه ‌كننده سينماي ايران كه با فيلم «زمستان است» در بخش رقابتي اين دوره جشنواره برلين حضور دارد، گفت: سينماگران ايراني اهانت به مقدسات ملت‌ها را نمي ‌پذيرند.
جشنواره بين المللي فيلم برلين از 19 بهمن در پايتخت آلمان آغاز شده و دو روز ديگر پايان مي‌ يابد.
وي تصريح كرد: انسان‌ها در قرن بيست و يكم بايد با احترام به عقايد و اديان و توجه به ارزش‌ها و سمبل‌هاي ملت‌ها شرايط مناسبي را براي گفت وگو فراهم كنند.
اين تهيه‌ كننده، جريحه ‌داركردن احساسات عمومي چه در سطح ملي و چه در سطح عقيدتي را حركتي كاملاً ضدفرهنگي دانست.

***

* «عليرضا رئيسيان» كارگردان سينما نيز كه در جشنواره برلين حضور دارد از هنرمندان سينماي ايران خواست كه جامعه هنري جهان را دعوت به هوشياري كنند.
وي به موضوع اهانت برخي نشريات غربي به ساحت مقدس نبي اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: مسلمان‌ها آزادي و احترام را حق مسلم همه ‌انسان‌هاي جهان مي‌دانند اما توهين به مقدسات را خلاف آزادي مي ‌شمارند.
اين كارگردان تصريح كرد: مسلمانان نسبت به عقايد خود بسيار حساس هستند و احترام به ‌اديان را سرلوحه ‌اعتقادات خود مي ‌دانند و بنيان زندگي و عقايدشان براساس نگرش‌هاي ديني منعقد شده و متفاوت بودن مسلمانان در جهان نيز بر همين مبنا است.

***
* نشريه معتبر «اسكرين اينترنشتال» در آلمان حضور گسترده سينماي ايران در جشنواره بين‌المللي فيلم برلين را نشانگر حمايت دولت ايران از بخش خصوصي صنعت فيلم اين كشور عنوان كرده است.
سينماي ايران امسال با 6 اثر در بخش‌هاي اصلي جشنواره برلين حضور دارد و پاويون خانه سينما نيز در بازار فيلم اين رويداد معتبر هنري برپا شده است.
«گادفري مك ناب» نويسنده نشريه اسكرين در مقاله خود تصريح كرد كه خوشبختانه سياستگزاران ايراني اعتقاد دارند كه سينماي ايران از موقعيت مستحكم در سينماي جهان برخوردار است و بر تقويت اين بخش هنري تأكيد دارند.

***
* سينماگران، مسؤولان جشنواره ‌اي و شركت‌هاي توليد و پخش خارجي از غرفه انجمن سينماي جوانان ايران در بازار فيلم برلين ديدن كردند.
مسؤول بازار فيلم آسيا، برنامه ‌ريز جشنواره لندن، مدير جشنواره مونترال كانادا، مدير جشنواره منيز ايتاليا و مدير جشنواره فيلم مانهايم از بازديدكنندگان غرفه انجمن سينماي جوان به شمار مي ‌روند.

***
* نشست نقد و بررسي فيلم «جان سخت» ساخته جان مك تيرنان، 30 بهمن با حضور منتقدان، نويسندگان و علاقه ‌مندان به هنر هفتم در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌ شود.
جان سخت محصول 1988 سينماي آمريكاست و «بروس ويليس» از بازيگران مطرح سينماي جهان در آن نقش آفريني كرده ‌است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com