1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 889  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411130000  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۴:۴۰
    ۱۳۸۴/۱۱/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

با حضور «درخشنده»، «ملاقلي پور» و «شفق» هفته فيلم ايران در باكو آغاز شد

هفته فيلم ايران به مناسبت بيست و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي عصر روز چهارشنبه 12 بهمن ‌ماه جاري طي مراسمي در باكو آغاز شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه در محل سينماي نظامي شهر باكو برگزار شد، سفير كشورمان، ايرانيان مقيم جمهوري آذربايجان، نمايندگان محافل فرهنگي و هنري اين كشور و برخي كارگردانان ايراني از جمله «پوران درخشنده» و «ناصر شفق» شركت داشتند.
     «افشار سليماني» سفير جمهوري اسلامي ايران در باكو طي سخناني در مراسم افتتاحيه اين مراسم، ابراز اميدواري كرد كه فيلم‌هاي به نمايش گذاشته شده در قالب اين هفته، به شناخت بيشتر و آشنايي نزديك تماشاگران آذري با سينماي ايران و تحكيم روابط دوستي ميان مردم دو كشور كمك كند.
     وي، با اشاره به اين كه طي يك سال و نيم اخير اين براي سومين بار است كه هفته سينماي ايران در باكو برگزار مي ‌شود، بر ضرورت نمايش مرتب و متقابل فيلم هاي دو كشور تأكيد كرد.
     سليماني با تصريح بر اينكه سينماي ايران در سطح جهاني مطرح بوده و همه ساله جوايز زيادي در جشنواره ‌هاي سينمايي بين‌المللي دريافت مي‌كند، همكاري نزديك سينماگران ايران و جمهوري آذربايجان و تهيه فيلم‌هاي مشترك را امري ضروري و مؤثر در مسير توسعه روزافزون روابط دو كشور دانست.
     سفير جمهوري اسلامي ايران در باكو افزود: سينماگران ايران و جمهوري آذربايجان بايد در همكاري و تهيه فيلم‌هاي مشترك، بيشتر بر اشتراكات تاريخي، فرهنگي و سنتي دو كشور توجه كنند.
     سليماني، فرهنگ مشترك ايران و جمهوري آذربايجان را سرمايه ‌اي بزرگ و پايه ‌اي مستحكم براي تقويت روابط دو كشور در عرصه ‌هاي ديگر دانست.
     «جميل فرج‌ اف» مسؤول امور سينمايي وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري ‌آذربايجان نيز با ابراز خرسندي از برگزاري هفته فيلم‌هاي ايراني در باكو، علاقه مندي كشورش را به گسترش روابط نزديك با همكاران ايراني و تهيه فيلم هاي مشترك اعلام كرد.
     وي، نيز سينماي ايران را سينمايي مطرح در سطح جهاني خواند و با تأكيد بر اين كه مقامات و عناصر سينمايي جمهوري آذربايجان نيز خرسند از موفقيت‌هاي همكاران ايراني در سطوح بين‌المللي هستند، نسبت به گسترش همكاري دوجانبه در امور سينمايي ابراز اميدواري كرد.
     همچنين، «پوران درخشنده» كارگردان ايراني نيز در اين مراسم با ايراد سخناني ضمن اشاره به جايگاه سينماي ايران در سطح بين‌المللي، گفت: سينماگران ايراني برخلاف فيلم‌هاي بسيار تهيه شده در كشورهاي مختلف كه بيشتر مبلغ زور هستند، احساسات بشري را در اولويت نگاه خود قرار مي ‌دهند.
      وي افزود: به همين خاطر، برخي محافل سينمايي در جهان سعي دارند ارتباط نزديكي با سينماگران ايراني برقرار كنند.
      درخشنده، نيز بر ضرورت برداشتن گام‌هاي مهم در زمينه تهيه فيلم هاي مشترك ميان ايران و جمهوري آذربايجان تأكيد كرد و آمادگي خود را براي انجام هر گونه كمك در اين خصوص به همكاران آذري اعلام كرد.
     در هفته فيلم ايران كه تا 16بهمن ماه جاري ادامه خواهد داشت، فيلم‌هاي سينمايي مطرحي از جمله «هيوا»، «شمعي در باد»، «باران» و «اشك سرما» از كارگرداناني چون «رسول ملاقلي پور»، «پوران درخشنده»، «مجيد مجيدي»، «كمال تبريزي»، «عزيزالله حميدنژاد»، به نمايش گذاشته مي ‌شود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com