1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 673  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411120211  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۳:۵۲
    ۱۳۸۴/۱۱/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

«زمستان است» و «آفسايد» در راه دريافت «خرس طلايي» برلين

براي نخستين بار در تاريخ سينماي ايران، 6 فيلم از سينماي ايران در بخش هاي مختلف جشنواره فيلم برلين كه جزو سه جشنواره مهم دنياست حضور دارند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، به گفته كارشناسان امور بين الملل سينماي ايران اين در حالي‌ است كه حضور نداشتن سينماي ايران در بخش هاي اصلي جشنواره هاي درجه «الف» دنيا در سال 2005 باعث شده بود تا در مجامع و محافل سينمايي در اروپا و آمريكا از مرگ سينماي ايران در جشنواره ها سخن به ميان آيد.
     فيلم‌هاي: «آفسايد» جعفر پناهي و «زمستان است» رفيع پيتز در بخش مسابقه فيلم‌هاي بلند و فيلم هاي «صبحي ديگر» ساخته ناصر رفايي و «كارگران مشغول كارند» ساخته ماني حقيقي در بخش «فروم» جشنواره و «به آهستگي» ساخته مازيار ميري در بخش پانوراما و فيلم كوتاه «كمي بالاتر» ساخته «مهدي جعفري» در بخش مسابقه فيلم هاي كوتاه اين جشنواره حضور دارند.
     شايان ذکر است، دو فيلم ايراني حاضر در بخش مسابقه با 23 فيلم ديگر حاضر در بخش نهايي جشنواره فيلم امسال برلين كه از 20 لغايت 30 بهمن‌ ماه جاري در پايتخت آلمان برگزار مي ‌شود، براي دريافت جايزه «خرس طلايي» به رقابت خواهند پرداخت.
     ديتر كاسليك، رييس اين جشنواره مهم بين المللي با اشاره به حضور دو فيلم ايراني در بخش مسابقه اين جشنواره به خبرنگاران گفته است: از ابتداي برگزاري اين جشنواره تاكنون كمتر سابقه داشته كه دو فيلم به‌ صورت همزمان از يك كشور در بخش مسابقه فيلم‌هاي بلند جشنواره برلين حضور داشته باشند.
     رييس جشنواره فيلم برلين، فيلم‌هاي سينماي ايران را كاملاً حرفه ‌اي و با مضامين اجتماعي واقع ‌گرايانه توصيف كرد و سينماي ايران را همسطح با معيارهاي بين‌ المللي در جهان دانست.
     در جشنواره امسال فيلم برلين علاوه بر فيلم هاي بخش مسابقه، نزديك به 600 فيلم ديگر نيز با هدف بازاريابي، در بخش‌ هاي جنبي اين جشنواره حضور دارند كه همه اين فيلم‌ها در سينماهاي برلين به نمايش درخواهند آمد.
     در جشنواره ‌امسال علاوه بر موضوعات سياسي و اجتماعي، بخش زيادي از فيلم‌ هاي با موضوعات ورزشي نيز به مناسبت برگزاري جام ‌جهاني فوتبال در آلمان، به موضوع ورزش اختصاص يافته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com