1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 554  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411080011  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۴:۳۵
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

نهمين بازار بين المللي بازار فيلم ايران با حضور 42 كشور جهان به پايان مي رسد

نهمين بازار بين‌المللي فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ايران شنبه 8 بهمن ماه جاري در مركز آفرينش‌هاي هنري كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان به كار خود پايان مي دهد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بازار بين‌المللي فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ايران همه ساله و همزمان با جشنواره فجر برگزار مي ‌شود و شركت كنندگان و مدعوين خارجي اين جشنواره امكان استفاده و دسترسي به آن را دارند.
در بازار فيلم امسال، 72 شركت كننده خارجي در مقام توزيع كننده و تهيه كننده از 42 كشور جهان حضور دارند. همچنين 35 غرفه بازار توسط مؤسسات معتبري از كشورهاي كانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، لبنان، مالزي، سوريه، تركيه، انگلستان، روسيه، اندونزي، موناكو، فلسطين، قطر و عراق بر پا شده است كه به اين بازار چهره بين‌المللي مطلوبي داده است.
    مؤسسات «ام. كا. دو»، «كانال پلوس»، «دويچه وله»، «مديا تريد»، «تي دبليوتي» و «فالكون فيلميز» از جمله اين مؤسسات هستند.
    همچنين 27 شركت خريدار خارجي نيز از كشورهاي: ژاپن، نروژ، آمريكا، هلند، فرانسه، تايوان، آلمان، دانمارك و تركيه در نهمين بازار فيلم ايران حضور داشتند.
    75 نماينده از جشنواره هاي مختلف جهاني فيلم اعم از لوكارنو، ونيز، كن، نانت، تورنتو، مونترال، بريزبين، كراكف، تورين، ميل ولي، تلورايد، دمشق و پوسان در بخش بين المللي جشنواره شركت داشتند و به اين ترتيب تاكنون بيش از 90 ميهمان خارجي شامل نمايندگان مؤسسات تهيه و توزيع فيلم و دست اندركاران سينماي جهان در اين بازار حضور دارند.
    به اعتقاد كارشناسان، بر پايي بازار بين‌المللي فيلم تهران گام موفقي در راستاي معرفي هنر سينماي ايران در سطح بين‌المللي به عنوان يك ركن اقتصادي است.
    شايان ذكر است، در روز جمعه 7 بهمن ماه اكثر قريب به اتفاق بازيگران، فيلمسازان و دست اندركاران سينماي ايران به نهمين بازار بين المللي فيلم تهران آمدند و از نزديك از غرفه هاي مؤسسات سينمايي داخلي و خارجي ديدن كردند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com