1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 760  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۱۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138411060209  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۵:۵۷
    ۱۳۸۴/۱۱/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراسم نكوداشت «خسرو سينايي» در مشهد مقدس برگزار شد

آيين نكوداشت «خسرو سينايي» فيلمساز برجسته كشور به همت مؤسسه توسعه سينمايي فارابي استان خراسان و ستاد جشنواره فيلم فجر مشهد، سه شنبه شب 4 بهمن‌ ماه جاري در اين شهر برگزار شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «خسرو سينايي» در اين مراسم که با نمايش فيلم «يار در خانه» از آثار وي همراه بود، گفت: سينما حرفه نيست بلكه نوعي زندگي است. سينما از بهترين وسايلي است كه با كمك آن مي ‌توان خلاء زندگي را پر و پربارتر زندگي كرد.
     وي در اين مراسم، خطاب به جوانان علاقه ‌مند به سينما گفت: سينما حرفه ‌اي جذاب و در عين حال سخت و دشوار مي‌ باشد لذا شايسته است كساني كه وارد اين حرفه وارد مي‌ شوند وقتي در فراز هستند مغرور و هنگامي كه در نشيب هستند مأيوس نشوند.
     وي افزود: علاقه ‌مندان به سينما در كشور ما غالباً عادت كرده ‌اند فيلم را بخاطر سازنده آن ببينند در حالي كه نخست بايد اثر هنري مشاهده شود سپس اگر خوب بود به دنبال اين رفت كه سازنده آن چه كسي است.
     سينايي، درباره فيلم اخير خود با نام «گفتگو با سايه ها» كه درباره «صادق هدايت» ساخته شده است، گفت: معمولاً در ايران بسياري از شخصيت‌ها بدون شناخته شدن تبديل به بتهاي ذهني مي ‌شوند لذا در اين فيلم سعي شده اين نويسنده تأثيرگذار بهتر شناخته شود.
     وي اظهار داشت: در ايران ما با پديده ‌اي مواجه هستيم كه مي ‌توان نام آن را «ترس از آگاهي» گذاشت كه بر اساس آن مي ‌ترسيم اگر آگاه شويم بتهاي ذهني‌امان فرو بپاشد در حالي كه نبايد از آگاه شدن واهمه ‌اي داشت زيرا فرد آگاه هر چيز را با آگاهي دوست و دشمن مي ‌دارد.
     اين فيلمساز گفت: هنر براي زيباتر زندگي كردن و انعطاف رواني زندگي است وگرنه بدون تابلوي نقاشي هم انسان بدون نان نمي ‌ماند.
     كارگردان فيلم «عروس آتش» افزود: زيباترين لحظات، لحظه خلق هنر است كه كساني كه اهل هنر نيستند آن را درك نمي ‌كنند و هنرمند واقعي فردي است كه عميقاً به دنبال درك لذت خلاقيت باشد.
     سينايي، تعداد آثار سينمايي بلند و كوتاه خود را حدود 100 اثر عنوان كرد و گفت: بسياري از اين آثار به علل مختلف پخش نشده ‌اند.
     طي اين مراسم، فرماندار مشهد و معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اين شهر با اهداي لوح‌هايي به «خسرو سينايي» از خدمات هنري و تحقيقي اين فيلمساز قدرداني كردند.
     گفتني است، «خسرو سينايي»، دانش‌ آموخته آكادمي موسيقي و هنرهاي نمايشي وين در رشته ‌هاي كارگرداني، فيلمنامه ‌نويسي و كنسرواتوار در نظريه موسيقي است.
     وي كه نقاشي را مي ‌شناسد و مدرس رشته سينماست تاكنون چند كتاب از زبان آلماني به فارسي ترجمه كرده است.
     فعاليت فيلمسازي سينايي از سال 1345با ساخت فيلم كوتاه «ماهيگيري» آغاز شد و تاكنون وي 100فيلم كوتاه و بلند ساخته كه عمده آنها مبتني بر پژوهشهاي مستند و ريشه‌دار است و در بيشتر آنها به عنوان نويسنده، آهنگساز و گاه تدوينگر و تهيه ‌كننده نقش داشته است.
     همچنين سينايي در كارنامه فعاليت هاي هنري خود ساخت موسيقي بيش از 80 فيلم را ثبت كرده است.
     «هيولاي درون، مرثيه گمشده، يار در خانه، در كوچه‌هاي عشق، كوچه پاييز، عروس آتش و گفتگو با سايه ها» از جمله فيلم هاي سينمايي اين فيلمساز هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com