1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 577  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410240210  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۰:۱۲
    ۱۳۸۴/۱۰/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم فجر، سينماي بومي را هدايت مي‌ كند

جشنواره فيلم فجر مي ‌تواند جريان‌هاي فرهنگي را هدايت و سينماي بومي كشورمان را متمركز كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدعلي طالبي» كارگردان سينما با بيان اين كه سينماي ملي بايد به مسائل فرهنگ و قوميت كشور خود توجه كند، گفت: پرداختن به مسائل بومي كشور كه شامل تاريخ و فرهنگ جامعه است در واقع آداب رسوم و تمام ويژگي‌ها و جغرافياي آن كشور را تشكيل مي ‌دهد و پرداختن به مسائل جامعه از طريق سينما يكي از نكات بديهي، اما مهم فرهنگي است.
     وي، با اشاره به اين مطلب كه آثار توليد شده در سينما بايد رنگ بوي و ويژگي‌هاي فرهنگ كشورمان را داشته باشد، تصريح كرد: اين ويژگي‌هاي فرهنگي حتي مي‌ تواند براي كشورهاي ديگر هم جذاب باشد. اين در حالي است كه بسياري از كشورها نگاه خودشان را در سينما مشخص كرده و بيشتر به سينماي هاليوود گرايش پيدا كرده ‌اند.
     اين فيلمساز افزود: گرايش به سينماي هاليوود باعث مي شود كه خلاقيت از ذهن هنرمندان در كشورهاي ديگر فرار كند و يك نوع كليشه به وجود آيد.
     طالبي، برگزاري جشنواره فيلم فجر را عاملي مؤثر در جهت دهي به جريان فرهنگي دانست و گفت: ‌اين جشنواره علاوه بر جهت دهي به جريان فرهنگي مي ‌تواند روي سينماي ملي ما متمركز شود.
     وي يادآور شد: جشنواره فيلم فجر هم سعي مي‌ كند در حل مشكلاتي كه در سينماي ايران وجود دارد، نقشي داشته باشد. ولي متأسفانه سينماي ما به جايي رسيده كه كپي برداري در آن رواج يافته است و فيلم هاي دختر و پسري و آثار بدون خلاقيت در آن شكل گرفته است. جشنواره فيلم فجر تلاش مي ‌كند اين سينما را تفكيك كند.
     محمدعلي طالبي با بيان اين مطلب كه ساخته ها و آثار هنرمندان بايد تنها با ذهنيت خودشان ساخته بشود، افزود: بايد بتوانيم آثاري را بسازيم و توليداتي را داشته باشيم كه با ذهنيت خودمان شكل گرفته و حتي نبايد از آثار خودمان هم كپي ‌برداري كنيم، مطئمن هستم با اين روش سينماي ايران در دنيا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
     اين كارگردان سينما در پايان با اشاره به حضور سينماي ايران در بازارهاي جهاني و منطقه ‌اي خاطرنشان كرد: هميشه معتقد بودم هنر برگ برنده‌ اي در بيرون ريختن انديشه‌ها است و مديراني كه در سطح بالاي فرهنگي حضور دارند، بايد تربيت شده تا به يك خلاقيت ذهني برسند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com