1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 574  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410180202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۳:۵۳
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم فجر گردهمايي سينماگران كشور است

جشنواره فيلم فجر در واقع به نوعي گردهمايي سينماگران كشور است و مي‌ تواند انگيزه بزرگي را براي سينماگران كشور فراهم كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ابراهيم وحيدزاده» كارگردان سينما كه با فيلم «شام عروسي» در جشنواره فيلم فجر حضور دارد ضمن بيان اين مطلب افزود: هر رويداد فرهنگي هنري كه بتواند در سينماي ايران به شكلي تأثيرگذار باشد و بايد مورد توجه قرار بگيرد. جشنواره فيلم فجر هم مي ‌تواند در طول برگزاري خود اين انگيزه را براي فعالان در عرصه سينما به وجود آورد تا آنها بتوانند براي جلب توجه، آثار خود را با ساختار بهتري به جشنواره ارسال كنند.
     اين كارگردان سينما، در تعريف سينماي ملي با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: باورها و سنت‌ها در آنچه كه اسمش را فرهنگ ايران مي ‌ناميم بايد ديده و به تصوير كشيده بشود.
     وحيدزاده به ورود سينماي ايران به بازارهاي جهاني اشاره كرد و افزود: اگر فيلمي داشته باشيم كه با معيارهاي و استانداردهاي جهاني همخواني داشته باشد، مي‌ توانيم به بازارهاي جهاني هم دست يابيم. البته اين معيارها بايد با حفظ ارزش‌ها همراه باشد.
     وي يادآور شد: براي ساخت يك فيلم بايد به دو موضوع توجه كنيم؛ يك انسان را با همه شادي‌ها و غم‌هايش و در تمام سطوح جامعه مورد توجه و ارزيابي قرار بدهيم و مسئله مهم ديگر ساختار فيلم‌ها است كه از استانداردهاي سينماي جهان پايين‌تر نباشد.
     اين فيلمساز در پايان با اشاره به موضوع عرضه و تقاضا در سينماي ايران خاطرنشان كرد: ‌نبايد سينماهاي جهان را تقسيم بندي بكنيم و مثلاً بگوييم سينماي سرزمين‌هاي اسلامي بايد مستقل باشد، بلكه معتقدم بايد آن قدر كيفيت و ساختار فيلم هايمان را همراه با ارزش‌هاي كشورمان بالا ببريم كه در همه جاي دنيا مورد استقبال قرار بگيرد و طبيعتاً اگر نتوانيم در عرصه جهاني وارد شويم طبيعتاً سفارش و يا تقاضايي هم نخواهيم داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com