1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 751  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410170218  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۳:۱۳
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي «دفاع مقدس» با 3 فيلم در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر دارد

سينماي دفاع مقدس با دو فيلم در بخش مسابقه و يك فيلم در بخش مسابقه فيلم هاي اول و دوم بيست و چهارمين جشنواره بين ‌المللي فيلم فجر حاضر خواهد شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «به نام پدر» و «شب بخير فرمانده» دو فيلمي خواهند بود كه در اين بخش، با ساير فيلم‌ها به رقابت خواهند پرداخت ضمن آنكه فيلم «پروانه ‌اي در مه» نيز با محوريت دفاع مقدس در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول و دوم و بخش ميهمان جشنواره به نمايش درخواهد آمد.
     به نام پدر، آخرين ساخته «ابراهيم حاتمي ‌كيا» مانند چند فيلم قبلي اش به صورت غيرمستقيم به موضوع دفاع مقدس مي ‌پردازد و نگاه ويژه ‌اي به افراد حاضر در جنگ دارد. «پرويز پرستويي» و «گلشيفته فراهاني» ايفاگر نقش‌هاي اصلي اين فيلم هستند.
     شب بخير فرمانده، نيز به كارگرداني «انسيه شاه حسيني» رويكردي به دوران دفاع مقدس و حضور زنان در عرصه جنگ دارد و روايتگر داستان زن خبرنگاري است كه در شب عمليات طريق‌القدس مسيرش را گم مي‌ كند و درگير حوادث و اتفاقات متعددي مي‌ شود.
     قسمت‌هاي جنگي اين فيلم با شيوه دوربين روي دست و مثل مجموعه روايت فتح به صورت مستند توسط حبيب الهياري فيلمبرداري شده است و بنا به اظهار شاه حسيني يكي از بزرگ‌ ترين ويژگي‌هاي اين فيلم به شماره مي ‌آيد، لادن مستوفي نقش زن خبرنگار را در اين فيلم بازي مي ‌كند.
     در دوره گذشته جشنواره فيلم فجر، 5 فيلم: «پيك نيك در ميدان جنگ»، «طبل بزرگ زير پاي چپ»، «گيلانه» و «جايي براي زندگي» با موضوع دفاع مقدس، به نمايش در آمدند كه دو فيلم آخر هر كدام موفق به دريافت يك سيمرغ بلورين شدند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com