1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 603  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410140018  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۲:۰۴
    ۱۳۸۴/۱۰/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدرضا جعفري جلوه:

كم كاري و بدكاري برخي مديران به سينماي مستند آسيب رسانده است

متأسفانه تاكنون كم كاري و حتي بدكاري برخي از مديران به سينماي مستند آسيب رسانده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از انجمن مستند‌سازان سينماي ايران، «محمدرضا جعفري جلوه» در ديدار با هيأت مديره انجمن مستند‌سازان سينماي ايران با بيان اين مطلب افزود: جاي خوشنودي است كه يك فعاليت صنفي در قالب تجمع كارگردانان مستند ساز وجود دارد. ائتلاف كارگردانان، تهيه كنندگان و ديگر فعالان عرصه‌ي مستند‌سازي فرصت مغتنمي خواهد بود كه نگاه مؤلف و خلاقانه‌ آنان با توجه به دو هدف انجمن (فرهنگي - صنفي) نتايجي را به بار بياورد.
    وي تصريح كرد: يكي از دلايلي كه مستندسازي طي اين سال‌ها در حاشيه بوده اين است كه بروز و نمودي در شأن شايسته و در خور خود نداشته و بالطبع خود را جلب نكرده است. اينجاست كه هنرمند بايد وظيفه‌ بر سر شوق آوردن مدير فرهنگي را احساس كند.
    جعفري جلوه خاطر نشان كرد: من گمان مي‌كنم حوزه‌ي مستندسازي به دليل ويژگي خودش (كمتر تجاري يا ديرتر تجاري شدنش)، بيش از ديگر حوزه‌ها در حاشيه بوده است و به همين دليل هنرمند مستند‌ساز مسئوليت بيشتري در توجيه خودش و توجيه حرفه‌اش بر عهده دارد. بار مضاعفي را براي توجيه مديران و جبران كارهاي نكرده‌ي آنان به دوش مي‌كشد.
    برپايه اين گزارش در پايان اين ديدار از سوي هيأت مديره‌ انجمن مستندسازان و در راستاي اهدف فرهنگي مشترك، 6 طرح تفصيلي از طرح‌هاي ستاد، اجرايي و پژوهشي انجمن كه توسط مستندسازان طراحي و برنامه‌ريزي شده بود، پس از معرفي و ارايه‌ توضيحات و تأكيد بر ضرورت عملياتي شدن اين طرح‌ها، به صورت مكتوب نيز در اختيار معاونت امور سينمايي قرار گرفت تا پس از بررسي و ارايه‌ي نظرات تكميلي ايشان، زمينه‌ اجراي آنها در جهت تحقق فضاهاي بارور فرهنگي و صيانت شغلي در عرصه‌ مستند‌سازي فراهم شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com