1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 516  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410060111  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۰:۱۹
    ۱۳۸۴/۱۰/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فجر مي‌تواند سينما را به سمت هويت‌گرايي سوق بدهد

جشنواره فيلم فجر به جهت ويژگي‌هايي كه دارد مي‌تواند سينما را به سمت و سوي هويت‌گرايي سوق بدهد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «مينو فرشچي» فيلمنامه‌نويس با بيان اين مطلب گفت: مشخصه‌هاي فرهنگي، آداب و رسوم و هويت ايراني از جمله مواردي است كه سينما ملي ايران كشور را مي‌سازد.
     وي افزود: سينماي ملي، سينمايي است كه متعلق به ملت ايران با تمامي ويژگي‌هاي فرهنگي و ديگر مشخصاتي است كه اين مردم را از ساير ملت‌ها متمايز مي‌كند و در حقيقت مي‌توان گفت: اين سينما، شناسنامه مردم ايران به شمار مي‌رود.
     اين فيلمنامه نويس در ادامه خاطرنشان كرد: سينماي ايران با ارج گذاشتن به اخلاق و رفتار ايراني و تصويري از نمادهاي گوناگون فرهنگي و هنري اين مرز و بوم مي‌تواند در شناساندن هويت ايراني در عرصه بين المللي عملكرد موفقي داشته باشد. چه بسا با بهره‌گيري از اين راهكارها نيز بتواند در بازارهاي بين المللي به رقابت بپردازند.
     وي، با اشاره به تأثير جشنواره فيلم فجر بر توليدات ملي سينما تصريح كرد: سال قبل با ايجاد بخشي به نام سينماي معناگرا، شاهد ساخت آثار برجسته‌اي در اين حوزه بوديم.
     فرشچي، با بيان اين كه سينماي ايران نقش تعيين كننده اي در عرصه رقابت بين المللي دارد، گفت: با توجه به نوع تفكري كه در فيلمسازان ما وجود دارد بايد گفت: سينماي ايران از امتياز بالايي در مقايسه با سينماي غرب برخوردار است.
     وي ادامه داد: اگر سينماي ايران به لحاظ تكنيك از جلوه‌هاي ويژه مدرن برخوردار نيست اما با پشتوانه عظيم فرهنگي خود، توان برابري با سينماهاي مطرح دنيا را دارد.
     فرشچي بهره‌گيري از ديدگاهي مشترك براي به تصوير كشيدن فيلم‌هاي مطرح كشورهاي اسلامي را عاملي براي تقويت سينما در اين كشورها دانست و تحكيم روابط دست‌اندركاران فرهنگي را از جمله موارد موفقيت آنها در حوزه سينما ذكر كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com