1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 513  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410060100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۱۳:۴۲
    ۱۳۸۴/۱۰/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم فجر همزمان با تهران، در شيراز برگزار مي‌شود

جشنواره فيلم فجر فرصت شور و حضور اجتماعي براي اقشار مختلف كشور است و توزيع اين فرصت براي مناطق يكي از نگاههاي محوري دولت خدمتگذار است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدرضا جعفري جلوه» معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در كنفرانس خبري پس از ديدار با استاندار فارس پيرامون برگزاري جشنواره فيلم فجرهمزمان در شيراز سخن مي‌گفت در ادامه تصريح كرد: انگيزه استاندار فارس نويد دهنده اين است كه شيراز امسال نيز از همزماني جشنواره برخوردار خواهد بود.
     جعفري‌جلوه، آينده فرهنگ و هنر به ويژه سينما را آينده‌اي روشن توصيف كرد و افزود: تلاش خواهيم كرد در جهت يك سينماي با هويت ملي كه در برگيرنده فضيلت‌ها و غرور ملي باشد گام برداريم كه اين سينما با برنامه‌ريزي و ساز و كارهاي فرهنگي و مشخص كردن مباني به دست خواهد آمد و يه هيچ عنوان سينمايي بدون معيار نيست بلكه با مباني و هدف است . معتقدم اتخاذ اصول و قواعد در جهت آزاد انديشي و توليد بهتر ما را ياري خواهد كرد.
     وي گفت: امروز جهان منتظ و نيازمند يك نگاه عميق ايراني - اسلامي و شرقي از اين سرزمين است و اگر سينماي ما بتواند اين هويت را تزريق كند با استقبال روبرو خواهد بود. البته اين مسأله به معناي گشايش فضاهاي مناسب در سينما است.
     جعفري جلوه تأكيد كرد: برنامه‌هاي متعددي براي رونق اقتصاد سينما بايد به كار گرفت كه يكي از آنها بهسازي سينماها است، همچنين مسئله سينماي كم مخاطب بر مي‌گردد به اينكه اين سينما معناي تازه‌اي ارائه نمي‌دهد لذا به دست آوردن معاني تازه و لطيف و همراه شدن آن با جنبه‌هاي زيبايي شناختي مي‌تواند رونق سينماها را باعث شود.
     معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از سينماي صرفاً جشنواره‌اي گفت: ‌سينماي صرفاً جشنواره‌اي، سينماي اصيلي نيست و من آن را يك سينماي ملي نمي‌بينم حتي اگر عنوان سينماي فاخر داشته باشد لذا سينماي ملي مبدا و مقصدش اقليمي است كه به آنجا تعلق دارد.
     جعفري جلوه در بخش ديگري از سخنان خود به آمار تقريبي سالن‌هاي سينما اشاره كرد و افزود: درحدود 330 سالن سينما در كشور داريم كه البته آمار بسيار كمي است و از اين مجموع سينماها نيز قريب به 60 درصد آنها كيفيت مطلوبي ندارند و كمتر از 40 درصد از كيفيت فني و فضاي مناسب برخوردارند، بنابراين بايد يك كار بزرگ در جهت بهسازي تجهيزات و ارتقاء سالن‌هاي سينما شكل بگيرد.
     وي معتقد است: خانواده‌ها بيش از اين بايد به سينما و معاناي جاري در اين سينما اعتقاد داشته باشند، تا بار ديگر شاهد اقبال عمومي به سينما باشيم.
     وي در پايان با تأكيد بر برگزاري جشنواره‌ فيلم فجر در شيراز گفت: استاندار فارس امروز در يك فرصت اندك كاربزرگي انجام دادند و آن تصميم‌گيري برگزاري هم زمان فيلم فجر در شيراز بود.
     براساس همين گزارش، مهندس «محمدرضا رضازاده» استاندار فارس نيز در سخناني كوتاه به خبرنگاران گفت: با توجه به اهميت موضوع، آمادگي برگزاري جشنواره فيلم فجر در شيراز را داريم و همانند گذشته اين حمايت را از جشنواره فيلم فجر خواهيم داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com