1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 458  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410050102  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۳:۳۶
    ۱۳۸۴/۱۰/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي آغاز به كار كرد

نخستين جشنواره «فيلم كوتاه سواد آموزي» با برگزاري مراسم افتتاحيه در سينما فلسطين فعاليت خود را آغاز كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم افتتاحيه «نخستين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي» با حضور محمدرضا رضايي (دبير جشنواره) و جمعي از مدرسان و آموزشياران نهضت سوادآموزي در سالن شماره يك سينما فلسطين برگزار شد .
     در اين مراسم«محمدرضا رضايي» دبير جشنواره گزارشي از چگونگي برپايي اين جشنواره ارايه كرد و گفت: اززمان تأسيس نهضت سوادآموزي دو دهه گذشته است و اكنون دردهه سوم قرار داريم كه عملكردهايي متفاوت از دوره هاي قبلي مي‌طلبد.
     دوره نخست هدف، جلوگيري از رشد بي‌سوادي بود كه طرح هايي چون كارگران و كاركنان، نيروهاي مسلح و بسيج سوادآموزي و طرح كودكان لازم التعليم در آن اجرا شد.
     وي اضافه كرد: در دوره دوم هدف توسعه و تعميم سواد در جامعه بود كه گام بزرگي چون طرح مكاتبه اي خواندن با خانواده و ارتباط با مجامع بين المللي در آن صورت گرفت اما دوره سوم زماني است كه با اتكا به تجربيات پيشين به نوآوري و ابتكار در حوزه آموزش دست بزنيم.
     «رضايي»، هدف از برگزاري جشنواره را فرصتي براي آموزش غيررسمي خواند و گفت: ‌ما با اين جهش فرهنگي توجه برنامه ريزان فرهنگي، كارگزاران و جامعه هنري را به سواد آموزي جلب مي كنيم چرا كه پرداختن به آن يك كار ملي است و نياز به عزم ملي دارد.
     وي تصريح كرد: از مهم‌ترين اهداف ما مشاركت پذيري جامعه هنري خصوصاً فيلمسازان و كارگردانان در برنامه هاي سوادآموزي واستفاده از زبان تصوير درانتقال پيام هاي آموزش است.
     «رضايي»، آماري از فيلم هاي شركت كننده در جشنواره ارايه كرد و افزود: 246 فيلم به دبيرخانه ارسال شده كه از اين تعداد 123 فيلم داستاني، 78 فيلم مستند، 21 پويانمايي و 24 نماهنگ است.كه 46 فيلم در بخش مسابقه شركت دارند و 25 فيلم به نمايش در مي آيند كه از اين تعداد 5 اثر برگزيده و بهترين فيلم نيز انتخاب خواهد شد.
     در ادامه مراسم، «وطني» قائم مقام نهضت سوادآموزي برگزاري جشنواره سوادآموزي را حركتي مثبت قلمداد كردن و افزود: در آستانه تشكيل نهاد نهضت سوادآموزي فرصت مناسبي است تا اين حركت فرهنگي را برگزار كنيم كه حاصل همت و تلاش همكاران و مشاركت دوستان است.
     وي به بيان پيشرفت هاي عرصه سوادآموزي پرداخت و گفت: اوايل انقلاب ما با 55 درصد بي سواد روبرو بوديم كه هم اكنون به 13/5 درصد كاهش يافته است از افتخارات ما كم شدن اختلاف سطح سواد بين زنان و مردان است كه پيش از انقلاب 23 درصد بوده و اكنون به 6 درصد رسيده است و اختلاف ميان سطح سواد در شهر و روستا از 35 درصد به 8 درصد كاهش يافته است.
     «وطني» به برنامه‌هاي دهه سوم نهضت سوادآموزي اشاه كرد و گفت: در برنامه هاي 5 ساله مجلس مصوب شده است كه نهضت سوادآموزي افراد 10 تا 29 سال را پوشش مي دهد كه با توجه به اين مهم شتابي به فعاليت ها داده شده است در بحث تعليم و تربيت يكي از عناصر مهم مخاطب است كه در دهه سوم بنا را به تزريق انگيزه بر مخاطب قرار داديم.
     وي افزود: مخاطب ما نسبت به دهه هاي پيشين متفاوت شده است بنابراين برگزاري جشنواره ها، فيلم و خاطرات از زيربناهايي است كه جزء فعاليت هاي دهه سوم ما است ما نيازمند فراگيري آموزش و ايجاد فرهنگي در بين مردم هستيم كه آنها را به فكر آموزش بيندازد.
     گفتني است، نخستين جشنواره فيلم سوادآموزي 5 لغايت 7 دي‌ماه جاري در سينما فلسطين وفرهنگسراهاي: قانون، خانواده، دانشجو و بهمن برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com