1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409190207  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۷:۱۷
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

قاسم جعفري:

مهمترين ركن زندگي امام رضا(ع) شبهه زدايي‌هاي ديني در عصر خويش بود

مهمترين ركن زندگي امام رضا(ع) شبهه زدايي‌هاي ديني در عصر خويش بود. در عصر حاضر سينما مي‌ تواند با طرح موضوعات جذاب، فيلمنامه ‌اي مناسب و استفاده از كارگردانان خلاق و پويا اين رسالت را برعهده گيرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره فيلم امام رضا(ع)، «قاسم جعفري» كارگردان سريال «مسافري از هند» با بيان اين مطلب افزود: سينما به عنوان كامل ترين رسانه، بالاترين حد تأثيرگذاري در تمامي زمينه‌ها به ويژه در خصوص پيشوايان ديني را داراست به شرط آن كه موضوع و عوامل سازنده فيلم با هوشمندي كامل و با مطالعه دقيق انتخاب و به كار گرفته شوند.
     وي كه سريال‌هاي موفقي چون: كمكم كن، شب آفتابي، خط قرمز، غريبه، براي آخرين بار و غيره را در كارنامه فيلمسازي خويش دارد اظهار داشت: با استفاده از يك تيم ورزيده از فيلمنامه نويسان، محققان و كارشناسان ديني و تهيه طرح‌هاي متعدد و پردازش‌هاي گوناگون در صورتي كه طرح‌ها از استاندارد لازم برخوردار باشند مي ‌توان ابعاد گوناگون زندگي امام رضا(ع) را با فرمت‌ هاي داستاني متعدد بيان كرد.
     جعفري تصريح كرد: با نقد و بررسي آثار ديني كه تاكنون ساخته شده ‌اند و با برگزاري جشنواره‌ هاي فيلم ‌هاي ديني مانند جشنواره فيلم امام رضا(ع) مي توان فيلمسازان را از سطحي‌ نگري پيرامون موضوعات ديني به ويژه زندگي ائمه اطهار بر حذر داشت.
     كارگردان سريال «كمكم كن» تأكيد كرد: براي گسترش و ترويج فرهنگ رضوي از طريق سينما بايد ساخت فيلم‌هاي داستاني به ويژه سريال‌هاي تلويزيوني در يك برنامه منظور دراز مدت‌، ميان مدت و كوتاه مدت در دستور كار دست اندركاران اين عرصه قرار گيرد.
     جعفري در پايان خاطرنشان كرد: اگر جشنواره فيلم امام رضا(ع) درست و دقيق برگزار شود مي ‌تواند مانند تمامي مسابقات عاملي براي ايجاد انگيزه و ترغيب و تشويق هنرمندان براي حضور در اين وادي باشد كه قطعاً جريان ساز هم خواهد بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com