1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 563  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409190205  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۳:۴۸
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

كاسه ساز:

فيلمساز بايد زاويه دوربين خود را در مسير نگاه جامعه تنظيم كند

فيلمساز بايد زاويه و نگاه دوربين خود را در مسير نگاه جامعه تنظيم كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره فيلم امام رضا(ع)، «محمدجواد كاسه ‌ساز» ضمن بيان اين مطلب افزود: هر جشنواره ‌اي با هر نامي صاحب ايدئولوژي، تفكر و انديشه ‌اي است كه باعث جريان سازي در عرصه سينما مي شود ولي جشنواره فيلم امام رضا (ع) به جهت نگاه ديني فيلمسازان اهميتي خاص و ويژه دارد.
     وي اظهار داشت: به دليل اينكه مردم و فيلمسازان ما داراي علايق و عرق مذهبي هستند برگزاري چنين جشنواره‌ هايي باعث تقويت نگاه ديني آنان خواهد شد.
     كارگردان فيلم «ترانه‌ باران» گفت: به طور كلي امروزه فيلم ديني به خصوص بر نسل جوان جامعه بسيار تأثيرگذار است. در شرايطي كه ما در آن زندگي مي كنيم فيلم ‌هاي ديني مي‌ توانند باعث جذب مخاطبان و علاقه ‌مندي نسل امروز به مضامين مذهبي و ديني شوند.
     وي خاطرنشان كرد: اگر جشنواره فيلم امام رضا(ع) در جهت ايجاد انگيزه و جهت دهي به فيلمسازان جوان حركت كند باعث گسترش حركت بسياري از فيلمسازان به مقوله‌هاي ديني و باورهاي اعتقادي خواهد شد و زمينه پرورش نسلي از فيلمسازان ديني فراهم مي ‌شود كه با كسب تجربه از چنين جشنواره‌ هايي مي ‌توانند در آينده آثار ماندگار و تأثيرگذاري از خود بر جاي بگذارند.
     كاسه ساز كه اين روزها فيلم «پروانه در مه» را براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده مي ‌كند، گفت: در مهمترين جشنواره سينمايي ايران يعني جشنواره فجر بخشي به نام سينماي معناگرا بنا نهاده ‌اند تا نگاه معنويت گرا را ترويج و گسترش دهند و جشنواره فيلم امام رضا(ع) كه اختصاصاً به اين موضوعات به ويژه زندگي ائمه و از جمله زندگي امام رضا مي ‌پردازد اگر درست هدايت شود باعث جريان سازي در عرصه سينماي مذهبي كشور مي‌ شود و در آينده شاهد ساخت فيلم‌هايي خواهيم بود كه از اين جهت نشأت گرفته ‌اند و از اين طريق سينماي ديني ايران تقويت خواهد شد.
     وي خاطرنشان كرد: سياست ‌گزاري‌هاي جشنواره فيلم امام رضا(ع)، بايد فيلمساز را در مسير حركت عمقي و همه بعدي به مضامين ديني ترغيب و تشويق كند. اين جشنواره بايد به من به عنوان فيلمساز بياموزد كه از سطحي نگري و نگاه تك بعدي به پيشوايان ديني به ويژه حضرت امام رضا(ع) بپرهيزيم و اساساً به فيلمسازان اجازه ساخت فيلم‌هاي سطحي را ندهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com