1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 691  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409190203  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۰:۱۸
    ۱۳۸۴/۰۹/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

كيميايي با حكم ميهمان شب نقد فيلم ايراني بود

«حكم» فيلم مسعود كيميايي، با حضور كارگردان و عوامل اصلي فيلم در سينماهاي قدس و فلسطين به نمايش درمي آيد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، چهارمين برنامه «شب نقد فيلم ايراني» در فرهنگسراي نياوران به فيلم «حكم»، بيست و پنجمين فيلم «مسعود كيميايي» اختصاص داشت.
     در اين نشست مسعود كيميايي (كارگردان)، عزت الله انتظامي، ليلا حاتمي، پولاد كيميايي (بازيگران)، اسحاق خانزادي (صدابردار)، عليرضا زرين دست (مدير فيلمبرداري)، رضا يزداني (خواننده تيتراژ)، جواد طوسي (منتقد و سازنده تيتراژ) و رضا درستكار(منتقد و مجري) حضور داشتند.
     «مسعود كيميايي» درباره‌ فيلمش گفته است: «بيست و پنجمين فيلم، بعد از چهار دهه، حكم اين است. اين فيلم هم گوشه ‌اي از همان فيلم‌هاست كه در تاريكي مانده و نشان داده نشده، همه جاي زندگي حكم هست، از عاشقانه‌ ها تا مرگ، از هواي خوب عشق ... تا زخم. حكم شكل‌هاي تاريخي و اسطوره‌ هاي منطقه ‌اي، حزب، روزنامه، رفاقت، بانك و پول، گورهاي دسته جمعي ... يكي از اينها، موضوع و داستان فيلم حكم است.
     «مسعود كيميايي» صحبت درباره اثرش را مشكل دانست و گفت: شايد در پس و پس كوچه ذهن شما سؤالات يا ابهاماتي باشد، اما واقعيت اين است كه «حكم» فيلم مشكلي به لحاظ ساخت، تهيه و سرمايه گذاري بود، به هر ترتيب بعد از 45 سال با انتظامي كار مي ‌‏كردم، كسي كه سرشار از تاريخ نمايش ماست، اگر عمري بر من باشد اميدوارم همكاري مجددي با او داشته باشم، نكته اي هم كه درباره موسيقي فيلم وجود دارد، اين است كه مهمترين بخش و در عين حال مشكل ترين آن بود و آن چه كه بايد در مورد اين فيلم اتفاق مي ‌‏افتاد، نيفتاد و به فيلم لطمه زد.
    «عزت الله انتظامي» سينماي ايران را مديون «كيميايي» دانست و افزود: از خداوند هميشه خواسته ‌‏ام تا قدرتي به من بدهد تا وظيفه ‌‏اي كه بر گردن ما هست، بتوانيم انجام دهيم، من با تمام قدرت براي «حكم» بازي كردم، تا نتيجه «حكم» چيزي باشد كه درخور شأن نامي چون «كيميايي» باشد. او هنرمندان فوق العاده اي را تحويل سينماي ايران داده و از اين جهت بايد به كيميايي احترام گذاشت.
     هنگام بازي خيلي ترسيدم و از همين رو نذر كردم تا خجالت‏كش مردم نباشم.
     وي در پايان صحبت‌ ‏هاي خود گفت: سينماي كيميايي خاص خود اوست و در فيلم هايش حتي اگر بازيگر مشهوري هم نباشد به خاطر اسم او فروش مي‌‏ كند. من هر كارگرداني را كه براي هر فيلمي انتخاب مي‌‏ كنم، از آن كار راضي هستم. يادم مي ‌‏آيد كه شماها از لاله زار براي من دست مي زديد، دستتان را مي بوسم!
     «عليرضا زرين دست» نيز در سخناني كوتاه گفت: آن چه كه شغل من ايجاب مي كند، نتيجه ‌‏اي است كه بر روي پرده مخاطب مي‌ ‏بيند،‌‏ در كنار كيميايي بودن يكي از حسن‌‏هايي كه دارد، اعتماد و اعتباري است كه او به فيلمبردار مي ‌‏دهد. به هر ترتيب ايشان تنها براي من يك كارگردان نبودند و آرامش و اعتماد به نفسي كه هنگام فعاليت در فيلم «حكم» داشتم ، دوست داشتني بود.
     «جواد طوسي» در پايان اين نشست فيلم «حكم» را اتفاق فرخنده سينماي كيميايي معرفي كرد و افزود: با ساخته شدن اين فيلم، توانستم سرم را بالا بگيرم و در مقابل تمام آن نقدهاي غلط و به اشتباهي كه در مورد سينماي كيميايي نوشته مي ‌‏شد، بايستم و سربلند باشم!
     وي حوصله و تعمق در اجراي درست فيلم «حكم» را مهمترين عامل ساخت چنين اثري توصيف كرد و تصريح نمود: اين فيلم يكبار ديگر سينما را به مخاطب مي‌‏ شناساند و مخاطب بايد با راهيابي به سينماي گذشته كيميايي، مرحله به مرحله، نگاهش را به كشف شهود برساند. حكم يك اثر تاريخي ـ اجتماعي است، به نظر من نبايد به اين فيلم گفت؛ چرا كيميايي از سينماي ناب اجتماعي و آن رئاليسم فاصله گرفته است؟ اتفاقاً او به خوبي از عهده اين مسئله با نشانه گذاري برآمده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com