1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 635  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409050000  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۰:۵۷
    ۱۳۸۴/۰۹/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهندس محمدرضا جعفري‌جلوه:

مقصد ما بالاتر از ديد سينماي ملي است

«سينماي دفاع مقدس» را خاستگاه عيني‌ترين جلوه‌هاي حماسي عارفانه، عاشقانه و پهلواني مي‌بينم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست تخصصي «دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس» ضمن بيان اين مطلب گفت: وقتي اين تعريف را داشته باشيم در رفيع‌ترين جايگاه در عرصه سينماي ملي ترديد نمي‌كنيم البته معني اين جمله آن نيست كه «سينماي ملي» با «سينماي دفاع مقدس» آغاز و پايان مي‌يابد. تمام ابعاد سينما بايد از خميرمايه‌اي برخوردار باشد كه در سينماي دفاع مقدس بارزتر است.
    محمدرضا جعفري‌جلوه، با طرح اين سؤال كه نسبت ما با سينماي ملي چگونه است و آيا اين سينما مي‌تواند همه هدف و مقصود ما باشد، اظهار داشت: با توجه به نگاه و جايگاهي كه براي سينماي كشور قائل هستيم، مقصد ما بالاتر از ديد سينماي ملي است؛ سينمايي كه متكي بر فرهنگ ملي و معطوف به مقصد مشترك ماست.
    وي افزود: در اين سينما قطعاً كسي ترديد ندارد مگر اين كه نسبت به تعلقات معنوي و مادي اين سرزمين بي‌علاقه باشد. اين كه امروز در كجاي اين سينما ايستاده‌ايم و نسبت ما با اين سينما چگونه است، بايد بحث اصلي ما باشد.
همچنين منوچهر محمدي، ديگر تهيه‌كننده حاضر در اين نشست، رابطه‌ هنرمند و اثر هنري با مخاطب را بر اساس لذت بردن دانست و گفت: البته اين لذت مرتبه عالي دارد و وقتي هنرمند من را به مرحله كشف و شهودي دعوت مي‌كند مرتبه عالي است.
    وي افزود: دوستاني كه در ارتباط با سينما مسؤوليتي مي‌پذيرند به محض اينكه متولي امور مي‌شوند، آداب حضور را به هم مي‌زنند. متولي بايد از ريشه تولي باشد كه اگر اين مسأله حل شود مشكل نگاه كليشه‌اي هنرمندان و ساخت فيلم‌هاي فرمايشي هم حل مي‌شود.
    مسعود فراستي منتقد سينما، كه اجراي اين نشست را هم عهده‌دار بود با بيان اينكه با دفاع مقدس بايد واقع‌بينانه برخورد شود، تأكيد كرد: در اواخر دهه 60  فيلم‌هاي سينمايي توليد شد كه همچنان جزو بهترين فيلم‌هاي سينماي دفاع مقدس است. متأسفانه اين وضعيت شكوفايي آرام، ‌آرام رو به تحليل رفت تا جايي كه در چند سال اخير همه متفق‌القول بودند كه سينماي دفاع مقدس دچار بحران شده است و امروز در شرايطي هستيم كه آن سينمايي كه مؤلفه‌هايش را تعريف كرديم را كمتر مي‌بينيم.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com