1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 582  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408300206  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۴:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۸/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

دهمين جشنواره «فيلم دفاع مقدس» آغاز مي شود

دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس سه شنبه اول آذر با پيام «محمدحسين صفار هرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تهران افتتاح مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از امور رسانه اي جشنواره فيلم دفاع مقدس متن كامل پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين شرح است:
     «پهنه هستي» عرصه رشد آدمي از رهگذر مقاومت در برابر پلشتي و پليدي است، مقاومتي خجسته كه نشانگر زندگي و زايندگي است. وجود جوهره مقاومت در انسان نشان مي دهد كه جريان تكامل در حيات او ادامه دارد و فقدان آن،‌ مرگ انسانيت است و جان انساني. به همين دليل در هميشه تاريخ جوهره مقاومت در برابر زشتي و ناپاكي (درون و بيرون) از سوي اهل معرفت تقديس شده و مقاومت كنندگان،‌ بزرگ داشته شده اند. هنرمندان به عنوان يكي از گروه هاي برجسته، معرفت انديش، هيچگاه نتوانسته اند از كنار مؤلفه مقاومت انساني چشم فروبسته بگذرند. در ايران ما، اگر روزگاري حكيم فرزانه طوس، دفاع و پايداري فرزندان كشور را در برابر تهاجم نيروهاي ضد ايراني در جان شعر ريخته و پايمردي ايرانيان را روايت كرده است، در زمان كنوني هنرمندان سينما در كنار ساير هنرمندان متعهد، مقاومت هشت ساله ايران در برابر ارتش بعث عراق را در كانون توجه قرار داده اند و ره آورد كشف و شهود خود را در روح فيلم هايي متجلي كرده اند كه هم رشك برانگيز است و هم افتخارآفرين... جشنواره فيلم دفاع مقدس فرصتي است براي تمجيد و تجليل از اين هنرمندان دردمند، هنرمنداني كه در هنگامه پرغوغاي زندگي امروز نگاه انسان را به آسمان مي خوانند. هنرمنداني كه از بن دل باور دارند گوهر انساني هشت سال دفاع مقدس، گران ترين سرمايه است كه حضرت حق به ايران امروز هديه كرده است. پاسداشت سينماگران سينماي دفاع مقدس همان ارزش و مرتبه اي را دارد كه اين عزيزان، مراتب بلند زلال زندگي در پايداري ملي ايرانيان سرافراز و خداجو به ستايش آمده اند. اميدوارم دهمين دوره جشنواره سينماي دفاع مقدس در پرتو نگاه درست برنامه ريزان و انگيزه روزافزون هنرمندان سينماگر افقي روشن از آثار ارزشمند و متعهد را در چشم انداز منافع ملي ترسيم كند.
     برپايه اين خبر، در دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس 95 عنوان فيلم سينمايي، سينمايي ويديويي، آثار نيمه بلند، كوتاه، مستند و نماآهنگ در سه سالن سينمايي فلسطين و سپيده و دانشگاه هاي اسلامي (دانشگاه هنرهاي زيبا ـ كوي دانشگاه)، سوره، شهيد بهشتي (علوم پزشكي)، آزاد اسلامي (دانشكده هنر) و هنر به نمايش درمي آيد.
     همچنين،‌ در طول مدت برگزاري جشنواره سه نشست تخصصي با حضور كارشناسان و صاحب نظران برپا مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com