1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 579  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408240205  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۳:۰۱
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمود گبرلو، رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران:

دفاع مقدس حياتي ترين ژانر براي بقاي سينماي ايران است

به نظرم ژانر دفاع مقدس حياتي ترين ژانر براي بقاي سينماي ايران است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمود گبرلو» رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره با بيان اين ديدگاه گفت: همان گونه كه سال هاي دفاع مقدس تعاريفي فراتر از يك جنگ معمولي را دارد و بيشتر شبيه دانشگاهي تربيتي و الگوبخش است سينماي دفاع مقدس مي تواند تعيين كننده بسياري از ژانرهاي سينماي ايران از لحاظ معنوي، محتوا و ساختار باشد.
     وي ادامه داد: حمايت از سينماي دفاع مقدس، حمايت از سينماي ايران، حمايت از هويت سينماي ايران و حمايت از اعتبار و ارزش هاي سينماي ايران است هرچند در دوران هايي مورد ظلم و ستم مديران واقع مي شود.
     رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران با بيان اينكه، توليد فيلم سينمايي دفاع مقدس بسيار سخت و دشوار است خاطرنشان كرد: به اعتقاد من براي خلق آثار شاخص در حوزه دفاع مقدس علاوه بر توجه و حمايت معنوي مسؤولان و مديران اختصاص سوبسيدهاي فراوان از لحاظ مالي و امكاناتي نيز لازم است.
     وي اضافه كرد:‌ مطمئن باشيد روزي خواهد رسيد كه نسل هاي آينده دربه در به دنبال فضيلت ها و رشادت هاي دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد گشت تا با دريافت آن هويت اصلي خود را بازيابد.
     از ديدگاه وي، در اين راستا سينما به عنوان يك رسانه تأثيرگذار پل ارتباطي قدرتمندي در آينده بين نسل هاي ايراني و خارجي خواهد شد.
     گبرلو، با اشاره به مشكلات سينماي دفاع مقدس اظهار داشت:‌ عمده مشكلات اين سينما بي توجهي و از دست رفتن انگيزه ها است كه ناشي از بي برنامه‌گي و بي توجهي متوليان و مسؤولان است.
     وي افزود: متأسفانه در اين وضعيت بغرنج، هر يك مشكل را به گردن ديگري مي اندازد و معلوم نيست متولي اصلي چه كساني هستند و چه كسي پاسخگوست؟
     رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران تصريح كرد:‌ داشتن سينماي جنگي قوي و فراگير حمايت همه جانبه مي طلبد.
     وي خاطرنشان كرد: اگر مديران و مسؤولان و متوليان امر كه مدافع سال هاي دفاع مقدس هستند حمايت كنند ما قوي ترين سينماي جنگي را خواهيم داشت و در سطح بين المللي نيز خواهيم درخشيد.
     محمود گبرلو از جشنواره فيلم دفاع مقدس حمايت كرد و آن را بستر مناسبي براي تحول دراين زمينه خواند و افزود:‌ جشنواره فيلم دفاع مقدس مي تواند با جمع آوري فيلمسازان و دست اندركاران و مديران علاقه مند در قالب مؤثر و مفيد به تقويت سينماي دفاع مقدس بپردازد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com