1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 773  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408240204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۵:۲۳
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

حميد بهمني كارگردان سينما و تلويزيون:

ستاره گرايي و نخبه محوري در سينماي دفاع مقدس مانع كشف استعدادهاي جديد مي شود

يكي از ضعف هاي بزرگ سينماي دفاع مقدس نخبه محوري و سرمايه گذاري روي افراد خاص است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «حميد بهمني» كارگردان سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: زماني كه چهره هايي چون: حاتمي كيا، درويش، ملاقلي پور، پا به عرصه ظهور گذاشته اند در بين بزرگان سينما،‌ كسي آنها را نمي شناخت اما، امروز، حاتمي كيا، درويش و ملاقلي پور در رأس افراد مهم سينماي دفاع مقدس و سينماي كشور قرار دارند.
     وي ادامه داد: از اين رو، نبايد صرفاً نخبه گرايي شود و فقط به بعضي ها بها داده شود.
     به گفته وي، از طرف سياست گذاران دفاع مقدس براي كشف زواياي پنهان و شناسايي استعدادهاي جديد و جوان تلاش نشده است.
     بهمني با اشاره به لزوم توجه به ظرفيت ها و قابليت هاي تازه خاطرنشان كرد: با احترام به دست اندركاران فيلم «دوئل» و «مزرعه پدري»، با بودجه اين دو فيلم مي شد حداقل ده فيلم شاخص و تأثيرگذار و ارزشي در حوزه دفاع مقدس ساخت و در اين زمينه مقصر كساني هستند كه سينما و سينماي دفاع مقدس را به نفع بعضي ها مصادره مي كنند.
     كارگردان فيلم «آخرين نبرد» با بيان اينكه از امثال ما در سينماي دفاع مقدس حمايت نمي شود عنوان كرد: امثال ما در اين وادي مظلوم و مهجور مانديم و هيچ كسي كمكي نمي كند.
     وي ادامه داد: تا مسؤولان سياست گذاري سينماي دفاع مقدس كمر همت نبندند و وجدان خفته شان را بيدار نكنند و نهيب نزنند و از استعدادهاي گمنام و جوان حمايت نكنند سينماي دفاع مقدس به تحليل مي رود.
     اين كارگردان سينما بر اين باور است اگر چهره هاي محدودي در دفاع مقدس توانستند آثار خوب بسازند تضمين رشد سينماي دفاع مقدس به تكثير تفكر سينماي آن چهره ها در نسل جوان بستگي دارد.
     وي، پيشنهاد كرد: جشنواره دفاع مقدس شايسته است بيشتر به آثاري توجه كند كه با حداقل بودجه اما، با عشق و خلوص و علاقه به امام (ره) و شهدا ساخته شده اند.
     بهمني، با اشاره به توقف و تأخير در روند برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس عنوان كرد: متأسفانه، به دليل عدم جايگاه صحيح سينماي دفاع مقدس در سياست هاي كلان سينماي كشور و عدم تخصيص بودجه هاي لازم براي توليد اين نوع سينما و نيز، عدم توجه لازم به سوژه هاي ناب چشم انداز سينماي دفاع مقدس نگران كننده است.
     وي افزود: راز بالندگي سينماي دفاع مقدس پرهيز از ستاره گرايي و حمايت از نيروهاي خوش فكر، جوان و باانگيزه اي است كه با فرهنگ دفاع آشنا هستند.  
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com