1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 687  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408240013  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۹:۵۴
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

پژمان بازغي، بازيگر سينما و تلويزيون:

جنگي سازهاي سينما به بودجه نياز دارند

تمامي جنگي سازهاي سينماي ايران كساني هستند كه جنگ را به شخصه لمس كرده اند و مي كوشند واقعيت جنگ را در فيلم ها به تصوير بكشند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، پژمان بازغي بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با امور رسانه اي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: براي ايجاد موقعيت و فضاي فيلم جنگي نياز به ابزار و ادواتي است كه خارج از حيطه سينماست مانند اسپشيال افكت يا جلوه هاي ويژه تصويري و بي ترديد براي ايجاد اين شرايط نياز به حمايت و بودجه است.
    وي ادامه داد: در صورت فراهم بودن امكانات و شرايط لازم و ساخت آثار قوي، مخاطب هم از آنها استقبال مي كند و فروش قابل توجهي خواهند داشت.
    اين بازيگر سينما و تلويزيون ضرورت توجه به ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس، انتقال آن از طريق سينما و تصوير به نسل هاي جديدتر را يك نياز حياتي خواند و عنوان كرد: خوشبختانه، در حوزه دفاع مقدس فيلم هاي شاخصي ساخته شده است به طوري كه شايد از ده فيلم پرفروش تاريخ سينماي ايران حداقل 4 و 5 اثر جزو سينماي جنگ و دفاع مقدس بوده است.
    به گفته وي هرچه از زمان جنگ فاصله بگيريم مي توانيم سوژه هاي ناب تري پيدا كنيم.
    بازغي، با اشاره به لزوم توسعه و تجهيز شهرك سينمايي دفاع مقدس عنوان كرد: متأسفانه، محدوديت و امكانات و كمبود بودجه به فضاسازي و جايگاه اين شهرك لطمه مي زند و مشكلات بودجه باعث كندي روند فيلمسازي در آنجا مي گردد به عنوان مثال تانك ها و ابزارهايي كه وجود دارد براي فيلمسازي خيلي مستهلك است.
    وي اضافه كرد: آنچه نبايد به آن ترديد كرد اين است كه جنگ ها هميشه در تاريخ كشورها سرنوشت ساز بوده اند و سينما، به عنوان رسانه اي فراگير در تبيين اهداف، چشم اندازها، وضعيت و مظلوميت ها و تلخي ها و شيريني هاي جنگ مي تواند بسيار نقش آفرين باشد.
    بازيگر فيلم سينمايي «دوئل»، بابيان اينكه شايسته است دفاع مقدس را به تناسب شان و جايگاه آن به تصوير بكشيم، تصريح كرد: در اين راستا، همت عالي هنرمندان و مديران دستگاه ها و سازمان هاي مختلف در كنار هم مي تواند نتيجه بخش باشد.
    وي با اشاره به مظلوميت جشنواره فيلم دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: واقعاً آدم تأسف مي خورد كه انجمن سينماي دفاع مقدس براي برگزاري اين جشنواره ناچار است با دشواري هاي متعددي دست و پنجه نرم كند كه اين نشان مي دهد مسؤولان به آن توجه لازم ندارند.
    پژمان بازغي پيشنهاد داد تا همزمان با برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس هفته نمايش فيلم هاي دفاع مقدس نيز، برپا شود تا مردم به آساني، همراه با شور و هيجان از فيلم هاي جنگي ديدن كنند.
    وي بهره گير از گستره بين المللي در جشنواره را براي رشد و ارتقاي كيفيت محصولات فرهنگي تأثيرگذار خواند و افزود: همواره، دوست دارم در سناريوهاي خوب و قوي دفاع مقدس بازي كنم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com