1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 525  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408210204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۷:۰۲
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مشاركت جدي شبكه دوم در برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس

دكتر «پورحسين» مدير شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي در ديدار شوراي برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس آمادگي خود را براي همكاري و مشاركت در برگزاري گسترده جشنواره اعلام كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست كه محمدرضا شرف الدين دبير و ديگر مسؤولان ستاد برگزاري جشنواره حضور داشتند دكتر پورحسين با اعلام اين مطلب افزود: روايت هشت سال مجد و عظمت دلاورمردان، رزمندگان و حماسه سازان دفاع مقدس كار كوچكي نيست و شايسته است همه سازمان ها، نهادها به ويژه رسانه هاي جمعي در شناسايي، احيا و تقويت آن همراهي و همكاري نمايند.
     وي ادامه داد: هنر به خصوص سينما بهترين ابزار براي تصوير مجد و عظمت و حماسه ها و اسطوره هاي دفاع مقدس است و با زبان سينما مي توان ملموس تر و اثرگذارتر دوران دفاع مقدس را روايت كرد.
     به گفته وي، در طول هشت سال دفاع مقدس فرهنگي خلق شده و كارهايي انجام گرفته كه زنده نگه داشتن آن براي نسل هاي جديدتر ضروري است. به اعتقاد من به خاطر بزرگي و عظمت اين فرهنگ هنوز تا ثبت تصوير كامل و وافي آن راه زيادي مانده است. بايد فرهنگ سينماي دفاع مقدس آسيب شناسي شود و نيز بررسي شود كه چرا تاكنون در اين حوزه جدي تر عمل نشده است.
     دكتر پورحسين با بيان اينكه جشنواره فيلم دفاع مقدس انگيزه اي براي نگاه دقيق تر و جدي تر به حوزه فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: اين حركت مي تواند به مثابه بستري تأثيرگذار بر هنرمندان و فيلمسازان زمينه اي را فراهم آورد تا با زبان سينما و تصوير، امكان انتقال ارزش ها و ميراث فرهنگ دفاع مقدس به نسل هاي بعدي فراهم شود.
     وي،‌ ضمن استقبال از اين حركت اعلام آمادگي كرد شبكه دوم سيما در راستاي اطلاع رساني و انعكاس رويدادهاي اين حركت ارزشي كمال همكاري را خواهد داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com