1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 473  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408210202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۳:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

اكبر حر، كارگردان سينما:

بي توجهي به سينماي دفاع مقدس جبران ناپذير است

اكنون، نياز به سينماي دفاع مقدس جدي تر به نظر مي رسد و لازم است سالانه بيش از 30 تا 35 عنوان فيلم سينمايي با اين موضوع بسازيم و در صورت بي توجهي با آسيب هايي در آينده مواجه مي شويم كه به راحتي جبران پذير نيست.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «اكبر حر» (كارگردان سينما) در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: قطعاً امروز و هر زمان ديگر براي آمادگي دفاعي كشور و آمادگي نسل جوان براي مقابله با بحران هاي احتمالي نياز به حفظ روحيه دفاعي و تقويت آن داريم كه با زبان سينما و تصوير، اين امر قابل انتقال تر است.
     وي ادامه داد: مسير حركتي سينماي دفاع مقدس تا سال 75 خوب بوده و از آن پس به دلايل سياسي، متأسفانه، به اين سينما بي توجهي شده و لطمه بزرگي به فرهنگ و ارزش هاي جامعه خورده است.
     اين فيلمساز با اشاره به چرخش رويكرد سينماي ايران در سال هاي اخير به سمت ساخت فيلم هاي «دختر ـ پسري» و «زنان خياباني» خاطرنشان ساخت: نمي گويم اين موضوعات واقعيت ندارند ولي واقعيت و معضل اول جامعه ما نيستند و اولويت هاي هفتم و هشتم دارند و متأسفانه اين موضوعات جايگزين سينمايي شده كه مروج ارزش ها بوده است و الان مقداري از ارزش ها فاصله گرفته ايم.
     وي اضافه كرد: فيلمسازي در عرصه دفاع مقدس سخت تر از ساير ژانرهاست و ضروري است براي سينماگران اين عرصه بسترهاي فرهنگي، حمايت هاي مديريتي و سياست گذاري و بودجه فراهم شود.
     به گفته وي، اگر بخواهيم سينماي دفاع مقدسي قوي و تأثيرگذار داشته باشيم لازم است در كنار مباحثي چون: پژوهش، سوژه يابي، بسترسازي فرهنگي، حمايت مديريت ارشد فرهنگي  كشور نيز وجود داشته باشد.
     وي اظهار داشت: اكنون هم در داخل و هم در خارج از كشور متقاضي براي آثار خوب سينماي دفاع مقدس وجود دارد فقط كافي است سوژه يابي كنيم و سراغ مضامين غني، ارزشمند و متفاوت برويم.
     اكبر حر متذكر شد: با توجه به نگاه بسياري از كشورها و نهضت ها و جنبش ها به انقلاب اسلامي ما، مي خواهيم با بهره گيري از اين موضوعات به آثار سينمايي درخشان و قابل ارائه اي دست مي يابيم.
     وي، برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس را به عنوان بستري براي ارزيابي و آناليز آثار و شناخت كاستي ها و نيازها، ضروري خواند و عنوان كرد: خوشبختانه در شرايط فعلي و با اين دولت عدالت محور و مجلس اصولگرا مسؤولين علاقه مند فضاي لازم براي تحول و ارتقاي سينماي دفاع مقدس وجود دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com