1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 600  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408190104  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۳:۴۶
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيد مظفري:

نگاه ما در سينما به جنگ واقع بينانه نبوده است

متأسفانه، تاكنون، نگاه سينماگران و فيلمسازان ما به جنگ واقع بينانه نبوده و كمتر به واقعيت جنگ توجه شده است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از امور رسانه‌اي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس، مجيد مظفري بازيگر سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس، در گفت و گويي با امور رسانه‌اي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: سينماي دفاع مقدس خوب شروع كرد و اهدافش هم خيلي خوب بوده ولي، متأسفانه، ‌به دلايل مختلف خيلي از فيلمسازان ما از اين سينما عقب‌نشيني كرده‌اند.
     وي ادامه داد: كارگردان‌هايي كه در حوزه‌ دفاع مقدس پرورش يافته‌اند امروز، كمتر به سراغ اين نوع فيلم‌ها مي‌روند و اين باعث شد تا بخشي از سينما خود به خود از بين برود.
     اين بازيگر سينما و تلويزيون فقدان آثار شاخص و ماندگار در حوزه سينماي دفاع مقدس را مبالغه آميز خواند و عنوان كرد: اين در حالي است كه در متن جنگ حماسه‌ها و اتفاقات ماندگاري رخ داده است كه تصوير و ثبت آن براي تضمين بقا و بالندگي فرهنگ و تمدن‌ ما لازم است.
     مظفري خاطرنشان كرد: چه نيازي وجود دارد كه بياييم روي يك فيلم ميلياردها خرج كنيم در حالي كه بدنه سينماي دفاع مقدس ما از فقدان اعتبار و سرمايه و امكانات رنج بكشد حال آنكه با آن مي‌توان چهار پنج فيلم جنگي مخاطب محور و تأثيرگذار امكانات توليد كرد.
     وي، دعوت از فيلمسازان و چهره‌هاي شاخص دفاع مقدس را لازم دانست و يادآور شد: دفاع مقدس بيايد از فيلمسازان حرفه‌اي كشور از چهره‌هايي چون بيضايي و تقوايي و ... براي كار در اين عرصه دعوت به عمل آورد.
     اين هنرمند، برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس را زمينه‌ساز رشد و رونق سينماي دفاع مقدس توصيف كرد و افزود: من صد در صد، علاقه‌مندم كه در زمينه سينماي دفاع مقدس فيلم بسازم و طرح‌هايي با عناوين «پنج قهرمان كوچولو» و «سبزه دشت» ارائه دادم ولي متأسفانه، احساس مي‌شد از بچه‌هايي كه تاكنون در اين زمينه فعاليت نداشته‌اند استقبال نمي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com