1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 737  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408190000  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۰:۲۱
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

يك دوره فيلمهاي سينماي ايران در مادريد به روي پرده مي‌رود

مركز فرهنگي«كاسا پرسا» (خانه ايران) از روز شنبه آينده نخستين دوره فيلمهاي سينماي ايران را با نمايش آثار «محمودرضا ثاني» فيلمساز جوان ايراني آغاز مي‌كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «احمد طاهري» مدير «كاسا پرسا» روز چهارشنبه 18 آبان‌ماه در مادريد گفت: اين دوره سينمايي شامل يك فيلم بلند سينمايي و چهار فيلم كوتاه مستند است كه به مدت يك ماه، شنبه شبهاي هرهفته در اين مركز به روي پرده خواهد رفت.
    وي اين فيلمها را شامل فيلم سينمايي «غاز وحشي» و مستندهاي «سيامو»، «چه‌گوارا، روياي شيرين كانيا»، «نام او شفا است» و احتمالاً، «از قبيله بني‌اسد» نام برد.
    «غاز وحشي» نخستين فيلم سينمايي بلند «محمودرضا ثاني» فيلمساز 30 ساله ايراني است كه به مدت 80 دقيقه، روابط ايران و عراق و وضعيت اين كشور يك ماه پيش از آغاز تهاجم نظامي آمريكا را از نگاه دو سرباز ايراني و عراقي همسايه در فصل مهاجرت غازهاي وحشي روايت مي‌كند.
    اين فيلم كه آهنگساز آن يك هنرمند اسپانيايي است، روز شنبه براي نخستين بار بصورت عمومي در «كاسا پرسا» اكران خواهد شد.
    «غاز وحشي» محصول «سازمان توسعه سينمايي سوره» وابسته به حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي است و در جشنواره دفاع مقدس كه هفته اول آذرماه در ايران برگزار مي‌شود، نيز شركت دارد.
    فيلم «سيامو» كه تاكنون در جشنواره‌هاي بسياري در جهان از جمله جشنواره كن فرانسه، برلين آلمان و گلوبال ويزيون شركت كرده و جوايزي را از جشنواره كانزاس‌سيتي آمريكا، جايزه بزرگ كمپاني كداك، نشان بين‌المللي چزاره زاويتني ايتاليا و جايزه بزرگ سينماي كوبره كوبا بدست آورده، درباره افغانستان پس از سقوط طالبان است.
اين فيلم مستند 30 دقيقه‌اي با بهره‌گيري از مضمون افسانه عاشقانه «سياه‌مو و جلالي» مي‌كوشد اوضاع كنوني افغانستان را پس از طالبان به تصوير بكشد.
    محمودرضا ثاني در فيلم مستند «چه‌گوارا، روياي شيرين كانيا» به دنبال كسي است كه در كوبا، نشاني از اين قهرمان بزرگ انقلاب در آمريكاي لاتين داشته باشد. اين موضوع دستمايه‌اي است تا اوضاع امروز كوبا را از دريچه دوربين كنجكاو او در هاوانا و ديگر شهرهاي مهم اين كشور آمريكاي مركزي به نظاره بنشينيم.
فيلم «نام او شفا است» نيز يك فيلم مذهبي درباره شفا درماني با توسل به ائمه و مقدسان مذهبي به ويژه حضرت فاطمه زهرا(س) و «از قبيله بني‌اسد» داستان تلاش يك جوان عراقي براي يافتن خانواده‌اش پس از حمله آمريكا به عراق است.
    اين فيلمها در طول سه سال اخير ساخته شده و تقريبا، همه آنها اولين بار است كه بصورت عمومي به روي پرده مي‌رود.
    ثاني، كارگردان فيلم هاي يادشده پيش از اين به عنوان دستيار كارگردان و بازيگر در فيلمهاي سينمايي معروفي همچون «كيميا»، «سرزمين خورشيد»، «دكل» و «پرواز خاموش» ايفاي نقش كرده و تا كنون بيش از 15 فيلم كوتاه، يك سريال تلويزيوني و يك فيلم بلند سينمايي ساخته است.
    مدير «كاسا پرسا» گفت كه اين مركز همراه با نمايش فيلمهاي مزبور، برنامه‌هاي موسيقي سنتي ايراني را نيز اجرا خواهد كرد.
    طاهري، اجراي موسيقي ايراني، آموزش زبان و ادبيات فارسي، برگزاري دوره‌هاي معرفي مشاهير فرهنگ، ادب و هنر ايراني و آشنايي با سينماي معاصر ايران را ازجمله برنامه‌هاي اصلي مركز فرهنگي «كاسا پرسا» در پايتخت اسپانيا عنوان كرد.
    وي گفت: اين مركز، هفته گذشته در ميزگردي به معرفي "زندگي و آثار شيخ اجل، سعدي شيرازي" از لابلاي آثار ادبي و اشعار او پرداخت و هفته آينده نيز در ميزگردي مشابه، تجليلي از "حافظ، غزل سراي بي‌همتاي زبان فارسي" خواهد داشت.
    طاهري، اجراي برنامه‌هايي درباره موسيقي سنتي عرفاني ايران را از ديگر فعاليتهاي كاسا پرسا برشمرد كه از سال گذشته به همت وي و چند تن از هنرمندان اسپانيايي با هدف كمك به ترويج و شناخت فرهنگ ايران و اسپانيا در مادريد بنياد نهاده شده است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com