1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 560  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408140203  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۰:۴۰
    ۱۳۸۴/۰۸/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بهروز يغماييان:

سينماي انيميشن با مشكلات زيادي مواجه است

با توجه به ظرفيت هاي خوبي كه در عرصه سينما داريم، مي توانيم پهلوان خفته ايراني را در كنار پهلوانان موخرمايي احياء كنيم و با بهره گيري از ادبيات خودمان به مرحله اي برسيم كه فعالان در عرصه انيميشن به دليل عدم حمايت به ساخت تيزرها و تبليغات پفك نمكي نپردازند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، بهروز يغماييان كارگردان سينماي انيميشن با بيان اين مطلب افزود: فعالان عرصه سينماي انيميشن با مشكلاتي بسيار در مسير ساخت آثارشان روبرو هستند. ما اولين گروهي بوديم كه با سرمايه گذاري خودمان و بدون حمايت دولت و بخش خصوصي، انيميشن «جمشيد و خورشيد» را ساختيم و علي رغم مشكلات بسياري كه داشتيم، سعي كرديم اين فيلم سينمايي با كيفيت مطلوب توليد شود.
     وي انيميشن سازان ايراني را پرانگيزه و بااستعداد دانست و در اين باره افزود: هنرمندان انيميشن ساز سعي مي كنند ساخته هايشان پس از استقبال در ايران به بازارهاي جهاني هم رفته و ديده شود، ولي متأسفانه هزينه بالاي ساخت اينگونه فيلم ها باعث شده، نتوانيم به تنهايي و بدون حمايت مالي آن را به سرانجام برسانيم.
     اين كارگردان تصريح كرد: ساخت يك انيميشن سينمايي 400 تا 500 ميليون تومان هزينه خواهد داشت. به همين دليل فعالان در اين عرصه انگيزه لازم را براي ساخت اينگونه فيلم ها از دست داده اند.
     يغماييان در ادامه با اشاره به سوژه جذاب فيلم «جمشيد و خورشيد»، داستان اين فيلم را عاشقانه و اكشن خواند و افزود: در اين فيلم، ايران باستان به همراه قهرمانان واقعي كشورمان به تصوير درآمده است. «جمشيد و خورشيد» فيلمي موزيكال است كه با چهار ترانه همراه مي شود. براي اولين بار در تاريخ سينماي ايران، بازيگران سرشناس كشورمان در مقام صداپيشه، فيلم سينمايي انيميشن «جمشيد و خورشيد» را دوبله كردند.
     اين انيميشن ساز در ادامه خاطرنشان كرد: اگر دولت، نهادها و صدا و سيما متوجه شوند كه اين فيلم با چه هزينه و زحمتي ساخته شده است، مطمئناً به فكر حمايت از انيميشن سازان خواهند افتاد.
     وي با اشاره به استقبال معاونت سينمايي (محمدرضا جعفري جلوه) از اين بخش از سينما، تأكيد كرد: معاونت سينمايي نگاه صميمي و دلسوزانه اي به عرصه انيميشن دارند به همين دليل اميدواريم اين صحبت ها با حمايت مالي و در اختيارگذاشتن سالن سينما به فيلم هاي انيميشن به واقعيت مبدل شود.
     يغماييان در پايان اظهار داشت: با توجه به ظرفيت هاي خوبي كه در عرصه سينما داريم، مي توانيم پهلوان خفته ايراني را در كنار پهلوانان موخرمايي احياء كنيم و با بهره گيري از ادبيات خودمان به مرحله اي برسيم كه فعالان در عرصه انيميشن به دليل عدم حمايت به ساخت تيزرها و تبليغات پفك نمكي نپردازند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com