1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 664  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407060101  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۷:۳۵
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

پروانه‌هاي زرين بيستمين جشنواره ‌بين‌المللي فيلم‌هاي كودك در آسمان لاجوردي اصفهان به پرواز درمي آيند

بيستمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي «كودكان و نوجوانان»، پنجشنبه 7 مهرماه جاري شامل بخش‌هاي مسابقه «سينماي ايران»، «سينماي بين‌الملل» و بخش ويژه «سينماي آسيا» و خارج از مسابقه در اصفهان گشايش مي‌يابد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، 206 اثر از سينماگران 41 كشور جهان در قالب آثار بلند، نيمه بلند، كوتاه و ويديويي در اين رويداد به نمايش در مي‌آيد.
سينماي ايران با  65 اثر كوتاه و بلند و در ساير بخشها نيز 59 فيلم بلند به همراه 7 اثر كوتاه و نيمه‌بلند و پويانمايي به نمايش گذاشته مي‌شود.
برپايه اين گزارش، 11 فيلم بلند در بخش رقابتي «سينماي آسيا» و سه اثر در بخش خارج از مسابقه حضور دارد و داوراني از كشورهاي فلسطين، لبنان، قزاقستان، چين و ايران آثار يادشده را ارزيابي مي‌كنند.
     همچنين 16 فيلم در بخش مسابقه و 8 اثر در بخش غيررقابتي بخش بين‌الملل جشنواره كودك حضور دارند و داوراني از دانمارك، تونس، كانادا، لهستان، بلغارستان و ايران ارزيابي فيلم‌هاي بخش فوق را به عهده دارند.
     شايان ذكر است كه 13 نوجوان نيز فيلم‌هاي بخش مسابقه بين‌الملل اين دوره از جشنواره را داوري مي‌كنند.
«نيووي اسپيلوپولو»، «لامپروس اسپيلوپولوس» از يونان، «ياسمن شالالده» و «كي خطيب» از فلسطين، «مائوريتس شون» و «زوئي مارتين» از آلمان، «برامودهي كارونا رانتا» و «نيتياواني كانداسامي» از سري لانكا، و «ديلان رادنيچ» از ايتاليا، نوجوانان خارجي هيأت داوري بخش مسابقه بين‌الملل هستند.
     «نعيمه ‌نجفي‌زاده»، «بديا وحيدنژاد»، «بهادر نجوي آذر» و «راضيه شاهرودي» داوران نوجوان ايراني جشنواره فيلم كودك به شمار مي‌روند.
     «مرضيه برومند»، «سيدرضا ميركريمي»، «كيومرث پوراحمد»، «هوشنگ مرادي كرماني» و «محمدمهدي عسگرپور» داوري بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره را برعهده دارند.
     همچنين در بخش مسابقه فيلم كوتاه بين الملل اين جشنواره،  22 اثر و در بخش خارج از مسابقه 5 فيلم نمايش داده مي‌شود.
     «تعامل ادبيات و سينما» رويكرد غالب اين دوره از جشنواره است و براي اين بخش نمايش مجموعه‌ آثار انيميشني به همراه برپايي كارگاه آموزش در نظر گرفته شده است.
     نشست‌هاي تخصصي با موضوع «آسيب شناسي سينماي كودك» به همراه انتشار 15 عنوان كتاب و تدوين كتاب ـ مجموعه‌اي از آثار توليدي سينماي كودك در پس از انقلاب اسلامي از ديگر برنامه‌هاي بخش جنبي جشنواره امسال كودك به حساب مي آيد.
     همچنين نمايشگاه پوستر فيلم كودكان و نوجوانان، انتخاب بهترين اثر توليدي 25 سال سينماي كودك از منظر نقد و برپايي نمايشگاه كتاب‌هاي ادبي و اقتباسي كودك در حاشيه جشنواره فيلم كودك برگزار مي‌شود.
     گفتني است، پنج سالن براي نمايش آثار، ويژه كودكان و بزرگسالان و يك سينما ويژه كودكان در ايام جشنواره اختصاص يافته است. سينماهاي «ساحل»، «قدس»، «ايران»، «سپاهان»، «خانواده» و «فرهنگ» ميزبان آثار جشنواره فيلم كودك و نوجوان هستند.
     بيستمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان از 7 مهرماه جاري آغاز و 12 مهرماه با معرفي آثار برتر در اصفهان پايان مي‌يابد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com