1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 605  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406220009  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۲:۴۹
    ۱۳۸۴/۰۶/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا خمسه:

سينماي كودك فعلي مثل بيماري بزك شده است

در همه جاي دنيا حتي در هاليوود هم از سينماي كودك به عنوان يك سينماي آموزشي، تربيتي ياد مي شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا خمسه» كارشناس و بازيگر، ضمن بيان اين مطلب در مورد دوران درخشان سينماي كودك گفت: در اواخر دهه 60 و اوايل 70 سينماي كودك از رشد چشم گيري برخوردار بود، ولي نمي دانم اين رشد چه گروهايي را اذيت كرد كه مانع توسعه آن شدند؛ به طوريكه از اواخر دهه هفتاد ديگر به جز جشنواره اصفهان هيچ نشانه ديگري از سينماي كودك در جامعه به چشم نمي آيد، جامعه اي كه 17 ميليون نوجوان و جوان دارد و به شدت تشنه تماشاي فيلم هاي مخصوص به خود است، در اين مورد با ناكامي مواجه شدند.
    وي افزود: در طي اين سالها با افولي كه فيلم هاي كودك داشت، به دليل ضرورت در برگزاري جشنواره اصفهان فيلم هايي توليد مي شد كه همان تعداد اندك توليد شده اصلاً به نمايش عمومي در نيامد.
    بازيگر فيلم «دو نفر و نصفي» در ادامه تأكيد كرد: همه جاي دنيا سينماي كودك به عنوان يك سينماي آموزشي، تربيتي ياد مي شود، حتي در هاليوود. اگر دقت كنيد اغلب فيلم هايي كه براي كودكان ساخته مي شود، مثل «چارلي و كارخانه شكلات» ساخته تيم برتون، سرشار از مضامين آموزشي است.
    خمسه، خاطر نشان كرد: سينماي كودك و نوجوان ايران هم از اين قاعده جدا نيست، كه در قالب جذاب سينما با استفاده از اين زبان به طرح مضامين آموزشي مي پردازد.
    وي گفت: درجاهايي سينماي انيميشن در دل سينماي كودك قرار دارد و اين گونه فقط مختص كودكان و نوجوانان نيست و از انيميشن براي طرح مضامين اجتماعي و سياسي در سينما بهره مي برند و انيميشن در ذات خودش هيچ قيدي براي وابستگي به سينماي كودك ندارد.
    اين بازيگر افزود: تب جشنواره ها يك تب عمومي است، حدود دو دهه است اين جشنواره برگزار مي شود و به نمايش آثار سينماي كودك مي پردازد، البته برگزاري جشنواره مانع  از توجه مسؤولان و مردم به كمبودها و كاستي هاي سينماي كودك مي شود، الان سينماي كودك ما با بحران جدي روبه رو است و درست مثل بيماري است كه بزك شده و رنگ زرد صورتش با بزك پنهان شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com