1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 623  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405150104  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۶:۰۲
    ۱۳۸۴/۰۵/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

برنده يوزپلنگ نقره اي لوكارنو، گله كرد

در كشورهاي صاحب سينما، از فيلم هاي خاص و غيرمتعارف به شدت حمايت مي كنند در صورتي كه در ايران هيچ گونه حمايتي از اين فيلم ها نمي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، «حسن يكتاپناه» برنده «يوزپلنگ نقره اي» لوكارنو به خاطر فيلم «داستان ناتمام» درباره اكران فيلم خود در ايران گفت: مسئولان گروه «آسمان باز» گفته اند به دليل اينكه بودجه ندارند اين فيلم را در گروه «آسمان باز» اكران نمي كنيم.
     «يكتا پناه» افزود: اگر اين فيلم امكاني براي نمايش در ايران ندارد پس چرا پروانه نمايش آن را صادر مي كنند؟
     وي ادامه داد: اين در حاليست كه در قرارداد توليد اين فيلم با بنياد فارابي نوشته شده است كه اين فيلم فقط مي تواند در گروه آسمان باز به نمايش درآيد. به فيلمسازاني مثل ما مي گويند فيلم هايتان نمي فروشد. سينماي هنري كه قصد مسابقه با بسياري از اين فيلم هاي روي پرده را ندارد. در كشورهاي صاحب سينما، از فيلم هاي خاص و غيرمتعارف به شدت حمايت مي شود در صورتي كه در ايران، هيچ گونه حمايتي از اين فيلم ها نمي شود. فيلم هاي هنري خاص در همه جاي دنيا با انگيزه كسب گيشه و فروش بالا ساخته نمي شود نقطه قوت سينماي هنري در تفكر آن است. باعث بسي تأسف است كه در كشوري با پشتوانه عظيم فرهنگي، سينماي ايران به سمت فيلم هاي گيشه اي و عامه پسند حركت مي كند و فيلم هاي ارزشمند سينماي ايران مهجور مي مانند.
     يكتاپناه با اشاره به ساخت فيلم هايي چون: «گيلانه»، «بيد مجنون»، «خيلي دور، خيلي نزديك» افزود: اين فيلم ها كه متعلق به كارگردانان مطرح سينماي ايران است براي اكران مناسب و تبليغات با مشكلات فراواني مواجه هستند چه برسد به فيلم هاي فيلمسازاني مثل ما كه ديگر از هيچ گونه حمايتي برخوردار نيستند. خيلي جالب است كه در حالي كه فيلمي مثل «خيلي دور، خيلي نزديك» علي رغم اكران محدود در چند سينما، از فروش بسيار خوبي برخوردار شده فروش روزانه آن حتي از برخي فيلم هاي گيشه اي سينماي بدنه بيشتر است، اينگونه با آن برخورد مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com