1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 721  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404260110  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۹:۰۷
    ۱۳۸۴/۰۴/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«علي نصيريان» نشان درجه يك دولتي فرهنگ و هنر را از آن خود كرد

«سيدمحمد خاتمي» رييس جمهوري اسلامي ايران نشان دولتي درجه يك فرهنگ و هنر را به «علي نصيريان» پيشكسوت حوزه سينما، تئاتر و تلويزيون اهدا كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه پنجشنبه 23 تيرماه در مجموعه حافظيه سعدآباد تهران برگزار شد، علاوه بر «علي نصيريان» 15 تن از نخبگان علمي، اجرايي، فرهنگي و هنري كشور از دست رييس جمهوري نشان درجه يك دولتي دريافت كردند.
     علي نصيريان، در سال 1313 در تهران متولد و آشنايي وي با تئاتر از سال‌هاي دبيرستان آغاز شد و پس از آن با حضور در كلاس‌هاي تئاتر «جامعه باربد»، فعاليت خود را با مرحوم «رفيع حالتي» از چهره‌هاي سرشناس تئاتر آن دوره ادامه داد.
     وي، پس از آشنايي با «شاهين سركيسيان» از استادان برجسته تئاتر ايران و شركت در كلاس‌هاي نمايشنامه نويسي با آثار نمايشنامه نويسان بزرگ جهان و شيوه نگارش اين گونه ادبي آشنا شد. اين فعاليت‌ها سبب شد تا نصيريان عمق و وسعت نگاهي را در آثار خود اعمال كند بطوري كه بعدها با مطالعه در فرهنگ عامه و زندگي پيرامونش اقدام به نگارش آثاري كرد كه با رنگ و بوي ملي و ميهني نگاشته شدند.
     نصيريان، در مقام بازيگر فعاليت خود را با نخستين اجراهاي تئاتر سنگلج و نمايشنامه‌هايي چونچوب به دست‌هاي ورزيل» و «آي با كلاه، آي بي‌كلاه» آغاز كرد. وي، در فيلم‌هاي بسياري نقش آفريني كرده كه از ميان اين آثار مي‌توان به آثاري چون: گاو، آقاي هالو و بوي پيراهن يوسف اشاره كرد كه هر كدام آثاري متفاوت و در خور توجه به شمار مي‌روند.
     وي، تاكنون در آثاري چون: آگهي ازدواج، آنتيگون، افول، اميرارسلان، بازرس، بنگاه تئاترال، بهترين باباي دنيا، بيگانه‌اي در خانه، پايان آهنگ، خانه بي‌بزرگ، خانه روشني، خطر مرگ و ده‌ها اثر ديگر نقش آفريني كرده است.
     «علي نصيريان» از جمله پيشكسوتان تئاتر است كه پنجاه سال فعاليت هنري در حوزه تئاتر، از او درخت تناوري ساخته كه همگام با تئاتر ايران رشد كرده و به ثمر نشسته است. هنوز هم سالن‌هاي تئاتر و بخصوص تالار سنگلج ياد و خاطره نمايش‌هايي چون «بلبل سرگشته»، «افعي طلايي»، «پهلوان كچل» و «لانه شغال» را به ياد دارد كه تماشاگران پيشكسوت لحظات شيرين و ديدني آن را براي جوان ترها تعريف مي‌كنند.
     كارشناسان معتقدند كه نصيريان يكي از چهره‌هاي شاخص تئاتر ايران است و مي‌توان ردپاي ديدگاه‌هاي او را در بسياري از آثار نمايشي نويسندگان پس از وي مشاهده كرد.
     وي، داراي سبك خاصي در بازيگري است كه تماشاگر را بيشتر مجذوب جنبه‌هاي دروني شخصيت‌ها مي‌كند و در ارايه نقش‌هاي مختلف بسيار متفاوت نشان داده و از جمله كساني است كه مي‌تواند نقش‌هاي منفي را به خوبي كاراكترهاي مثبت، بازي كند.
     نصيريان به خوبي خود را شناخته و ابزار بازي خود را كه همان بدن و بيان است، به درستي مورد استفاده قرار مي‌دهد.نگاه نصيريان به هنر خاص و متفكرانه و بازي‌هايش براي‌مخاطب به يادماندني و منحصر به فرد است. بازي‌هاي به يادماندني وي در مجموعه‌هاي تلويزيوني همچون «سربداران» در نقش «قاضي شارع» از جمله نقش‌هاي فراموش نشدني او به شمار مي‌رود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com