1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 559  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404250001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۲:۲۴
    ۱۳۸۴/۰۴/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

هنر ديني بايد مباني اصيل دين را در دنيا ترويج كند

هنر ابزار زيباسازي است و هنر ديني بايد با استفاده شايسته از اين ابزار مباني و معارف اصيل دين را در دنيا ترويج كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «حجت الاسلام و المسلمين علم الهدي»، امام جمعه مشهد در ديدار با اعضاي ستاد عالي برگزاري جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» در مشهد، با بيان اين مطلب افزود: از اين تعريف دو نكته درك مي شود، اول: ابزاري بودن هنر و دوم: هنر ابزاري براي زيباسازي است هنر و علم در جهت ابزاري بودن هر دو مثل هم هستند؛ اما تفاوتي كه دارند دراين است كه علم در بوته ابزاري بودن خود (از نظر عالم) باقي مي ماند ولي هنر در بوته ابزاري بودن (از نظر هنرمند) باقي نمي ماند.
    امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به دشواري هاي مديريت هنر و هنرمند در جهت اهداف مورد نظر جايگاه علم را در كانون انديشه و جايگاه هنر را در كانون احساس دانست و افزود: به همين دليل هنر در اولين مرحله تثبيت موقعيتش، ابتدا خود هنرمند را صيد مي كند، يعني پيش از آنكه هنر ابزار هنرمند شود و او بتواند از طريق آن ساير جريانات را تحت سيطره خود قرار دهد در دام همين ابزار مي افتد. در عالم هنر، ذوق و قريحه و احساس هنرمند چنان بر او غلبه پيدا مي كند كه او همه چيز را هنر مي بيند و همين نكته اصلي تمايز ميان هنر و علم است كسي كه در جايگاه علم قرار دارد به راحتي مي تواند آن را مديريت كند اما در مورد هنر نمي توان به اين راحتي عمل كرد.
    هنر وقتي در حيطه احساس قرار بگيرد چندان اصالت پيدا مي كند كه نمي توان هنرمند را جدا از هنر دانست مشكل ما در رسانه ها نيز همين است چراكه به خاطر دشواري هاي مديريت هنري،‌ حتي اگر مديران قوي تمام وقت خود را هم به اين كار بپردازند بازهم نمي توانند برنامه هنري جامع و كاملي را طرح ريزي كنند.
    «حجت الاسلام و المسلمين علم الهدي» با اشاره به بهره گيري ائمه اطهار از ابزار هنر در امر تبليغ و ترويج رسالت دين متذكر شد: در تبليغ و توسعه مكتب و دين قدرتمندتر و نيرومندتر از ائمه اطهار پيدا نمي كنيد كه به عنوان نمونه ديدگاه هاي اين بزرگواران را در كتاب «باب الانوار»، «اصول اربعه»، «صحيفه سجاديه» و «تاريخ اسلام» مي توان يافت و اينها نشان مي دهد كه ائمه در كارهايشان از هنر استفاده مي كردند. اما مسأله اين است كه تا كجا اين قدر در استخدام زيباسازي دين درآمده است؟!
    اگر ما بتوانيم با استفاده از همين نگاه هنري، جوانان را به بستر دين بكشانيم بسيار مؤثر و موفق عمل كرده ايم.
    وي، با اشاره به مقوله زيباشناسي هنر ديني، استفاده از ابزارهاي متناسب در اين عرصه، در راه آفرينش آثار ديني را ضروري برشمرد و اظهار داشت: هنرمندان كشور بايد با استفاده از استعداد و خلاقيتشان آثار خويش را به مسائل ديني و اسلامي مزين كنند و با اين عمل در ترويج و تبليغ زيبايي هاي دين در جامعه پيشگام شوند.
    امام جمعه استان خراسان، خطاب به اعضاي ستاد عالي برگزاري جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» اظهار اميدواري كرد: با توجه به همجواري با حضرت ثامن الائمه (ع) برگزاري اين جشنواره و نشست ها، مورد توجه خاصه آن امام همام (ع) قرار گيرد.
    گفتني است، جشنواره نخست سراسري فيلم كوتاه ديني با نام «رويش» به همت حوزه هنري استان خراسان و با مشاركت شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان توسعه سينمايي سوره با هدف سامان دهي و تقويت جريان فيلمسازي ديني و تجليل از انديشمندان و فيلمسازان و كشف استعدادهاي جوان در زمينه توليد آثار و حمايت از آنها از 12 لغايت 17 آبان ماه 84 در مشهد مقدس و در مجموعه سينماهاي هويزه (هويزه، ياسمن، نسترن) و قدس (قدس 1، قدس 2) مشهد مقدس برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com