1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 564  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۳/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138403280100  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۲:۲۸
    ۱۳۸۴/۰۳/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره بين المللي سينمايي مسكو با شركت ايران گشايش يافت

جشنواره بيست و هفتم بين المللي سينمايي «مسكو»، جمعه شب (27 خردادماه) طي مراسم با شكوهي در تالار 2 هزار نفري «پوشكينسكي» اين شهر گشايش يافت.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در مراسم افتتاح اين جشنواره، مقامات، هنرمندان و شخصيت هاي فرهنگي روسيه و نيز كارگردانان، ستارگان و هنرمندان سينمايي جهان شركت داشتند.
     «يوري لوشكوف»، شهردار مسكو در مراسم افتتاحيه برگزاري اين جشنواره كه همه ساله در پايتخت روسيه برگزار مي شود را بزرگترين حادثه فرهنگي در تاريخ كشور خواند.
     وي، ضمن ابراز خرسندي از توسعه محصولات سينمايي در روسيه پس از چند سال سكوت و ركود، گفت: سينما بار ديگر جزيي از زندگي مردم روسيه شده و ابراز اميدواري نمود روسيه مجدداً در رديف بزرگترين كشورهاي توليد كننده فيلم قرار گيرد.
     «نيكيتاميخالكوف» كارگردان معروف شوروي و روسيه و رييس اتحاديه سينماگران اين كشور در اين مراسم سخنراني و فيلم هاي شركت كننده و هيأت داوران را معرفي كرد.
در اين جشنواره 17 فيلم سينمايي از كشورهاي مختلف جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران شركت دارند و براي كسب جوايز رقابت خواهند كرد.
     فيلم ايراني «طبل بزرگ زير پاي چپ» به كارگرداني «كاظم معصومي» در كنار ساير فيلم هاي شركت كننده از كشورهاي: ايتاليا، آلمان، تركيه، مقدونيه، انگليس، بلغارستان و روسيه در اين جشنواره شركت دارند.
     «والنتين چرنيخ» كارگردان سينماي روسيه در جشنواره بيست و هفتم سينمايي مسكو به سمت رييس هيأت 6 نفره داوران انتخاب شده است و مابقي داوران از ايتاليا، اتريش، مجارستان، فرانسه و روسيه هستند.
     اين جشنواره 10 روز به طول مي انجامد و در پايان آن «مجسمه طلايي» «گئوركي مقدس» (جرجيس) به فيلم برتر اهدا خواهد شد. همچنين چهار جايزه ديگر جشنواره به بهترين كارگردان، بهترين بازيگر مرد، بهترين بازيگر زن و جايزه ويژه اعطا خواهد شد. در شب نخست اين جشنواره پس از مراسم افتتاحيه، فيلم ايتاليايي «زندگي موعود» به نمايش درآمد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com