1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 511  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402600002  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۹:۳۹
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي دفاع مقدس نياز به توجه بيشتر دارد

عمده ترين مشكلات دفاع مقدس كمبود امكانات است و تاكنون امكانات كافي و بودجه لازم در اختيار سينماگران اين عرصه قرار نگرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «رمضان صادق زاده» نماينده مجلس شوراي اسلامي در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره با بيان اين مطلب افزود: اگرچه روايت و انتقال واقعيت هاي دفاع مقدس و شخصيت رزمندگان و مناسبات ميان آنها، بسيار دشوار است ولي نياز هست كه هنرمندان در اين زمينه بيشتر عنايت داشته باشند.
    وي ادامه داد: هنرمندان و فيلمسازان شايسته است بكوشند تا از لحاظ ساختاري و تكنيكي بتوانند آثاري تأثيرگذار خلق كنند و واقعيات جنگ، رشادت ها. شجاعت ها و ايثارها را به تصوير بكشند.
    به گفته وي، سينماي دفاع مقدس نياز به توجه بيشتر دارد.
    وي اظهار داشت: در همين راستا، لازم است هنرمندان و فيلمسازان مورد حمايت و تقويت بيشتري قرار گيرند تا بتوانند ارزش هاي اسلامي و چهره هاي واقعي نيروهاي بسيج، ارتشي سپاهي و رزمندگان را ترسيم كنند.
    اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، بهره گيري از زبان تصوير و سينما را براي انتقال مضامين و مفاهيم و اخلاقيات دفاع مقدس بسيار اثرگذار خواند و خاطرنشان كرد: يكي از روشهاي مؤثر و لازم براي آشنايي نسل جوان با فرهنگ جبهه، استفاده از هنر سينما و هنر سينماگران آن است.
    صادق زاده با اعلام آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي حمايت بيشتر از هنر و سينماي دفاع مقدس يادآور شد: مجلس در رابطه با مسائل مربوط به هنر بودجه هاي لازم را در اختيار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سينما قرار مي دهد و در قالب بودجه هاي حمايتي، حمايت هاي لازم را انجام مي دهند و اگر نياز به لايحه حمايتي ديگري باشد اين آمادگي را مجلس شوراي اسلامي دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com