1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 529  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402170009  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۴:۳۵
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

عسگرپور: شرايط، افراد را به سينماي گيشه سوق مي‌دهد

با شرايط موجود آدم‌هاي ارزشمند سينما يا بايد از روند توليد سينما كنار بروند و يا بايد از حداقل حمايت‌ها استفاده كنند، بنابراين در چنين شرايطي بسياري از افراد به سمت سينماي گيشه سوق مي‌يابند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدمهدي عسگرپور»، كارگردان سينما با بيان اين مطلب گفت: در دنيا آثار فرهنگي بسياري دوباره بازسازي شده‌اند، چه در آثار مكتوب و چه در آثار فرهنگي، اين بازسازي انجام شده و در آثار تصويري مثل سينما، اين اتفاق بارها رخ داده است.
    وي ادامه داد: از سوي ديگر ما با مسأله‌اي به نام محدود بودن دايره موضوعات سينما روبرو هستيم كه برخي از سينماگران را به سمت دوباره سازي آثار شاخص مي‌كشاند. تا اين جاي كار هيچ مشكلي نيست، چرا كه از قاعده‌هاي كلي صحبت مي‌كنيم اما وقتي صحبت از مصداق‌ها مي‌كنيم مسأله تغيير مي‌كند.
    وي ادامه داد: ما گاهي با اثري روبرو هستيم كه در يك دوره خاص به خاطر يك بازيگر خاص، مورد استقبال قرار گرفته است و آن اثر ارزش دراماتيك، بالايي ندارد. تجربه بازسازي چنين اثري يك اشكال بزرگ دارد و آن عدم تجربه جديد در عرصه توليد است كه به زعم من، ناشي از سيستم بيمار مجموعه سينماي ايران است.
    عسگرپور در تشريح اين مساله خاطر نشان كرد: يكي از اين مشكلاتي كه سينماي كشور را به سمت سستي مي‌كشاند، موفقيت يك مدل و تقليد ديگر فيلم‌ها از روي آن فيلم است. يعني در طول يك سال شما با انبوهي از فيلم‌هاي مشابه روبرو هستيد كه از روي هم ساخته شده اند.در واقع ايجاد زمينه تجربه‌هاي جديد در سينما وجود ندارد.
    اين كارگردان ادامه داد: يكي ديگر از اين مشكلات، مساله دخل و خرج و گردش اقتصادي سينماست. بسياري از تهيه كننده گان امنيت مشخصي را براي خودشان تعريف مي‌كنند و به سمت تجربه‌هاي انجام شده،حركت مي‌كنند تا از گيشه و بازگشت سرمايه مطمئن باشند.
    عسگرپور در مورد موفقيت بازسازي يك اثر قديمي گفت: نمي‌توان از بازسازي يك اثر قديمي اين قاعده را استخراج كرد كه اين بازسازي اشتباه است يا درست؟ بلكه بايد به خود اثر رجوع كرد؛ يك فيلم ممكن است در زماني مورد استقبال قرار گرفته باشد و در زماني ديگر مورد توجه واقع نشود.
    وي اضافه كرد: ما بايد دايره توليد موضوعات خود را بالا ببريم تا به سمت، تجربه هاي انجام شده نرويم؛ آن هم تجربه هايي كه مربوط به 20 يا 30 سال گذشته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com