1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 562  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402150117  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۷:۴۸
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

ساخت فيلم با «تلفن همراه» در جشنواره «ابرهازن»

فستيوال بين المللي فيلم كوتاه «ابرهاوزن» ژانر جديدي را در فيلم سازي بنيان نهاده و آن ساخت فيلم با تلفن هاي همراه (موبايل) است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، اين فستيوال در آلمان برگزار مي شود و در بخش بين الملل خود 66 فيلم از 36 كشور جهان را نمايش مي دهد كه در اين ميان كشور ايران نيز با فيلم «دايره شكسته» ساخته «محسن تنابنده» حضور دارد.
    گفتني است، براي بار نخست ژانر سينماي «تلفن همراه» در اين فستيوال پا بر عرصه وجود نهاده و «ابرهازن» را سكوي پرتاب خود كرده است. در اين بخش به 5 فيلمساز، تلفن همراه داده مي شود تا فيلمي 2 تا 3 دقيقه اي درباره جشنواره بسازند. اين فيلم ها از طريق اينترنت به نمايش درخواهند آمد و در معرض نظرسنجي افراد قرار خواهند گرفت.
در روز 9 ماه مي (19 ارديبهشت) نيز كه «روز تهيه كنندگان فستيوال» ناميده شده, آينده فيلم سازي تبليغاتي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
    گفتني است، در مجموع 5300 فيلم از 84 كشور جهان به اين فستيوال راه يافتند كه نسبت به سال گذشته از افزايش نسبي برخوردار بوده است. از اين ميان 130 فيلم در بخش مسابقه و 240 فيلم در بخش برنامه هاي ويژه به نمايش در مي آيند. در بخش مسايقه داخلي نيز 21 فيلم ساز آلماني با يكديگر رقابت مي كنند. تمركز اصلي اين بخش به روي فيلم هاي مستند است. اين در حالي است كه در بخش مسابقه فيلم هاي كودكان و نوجوانان, فيلم هاي بلند نيز حضور دارند.
    گفتني است در ميان كشورهاي شركت كننده, آسيا بيشترين سهم را دارد. يكي از بخش هاي اين فستيوال, بخش موسيقي - ويدئو است كه برنده اين بخش جايزه «مووي» را از آن خود خواهد كرد و در اين بخش 12 كليپ رقابت مي كنند.
    لازم به ذكر است كه اين فستيوال امسال در دور پنجاه و يكم برگزاري خود قرار دارد و از 5 ماه مي (15 ارديبهشت) كار خود را آغاز مي كند و تا 10 ماه مي (25 ارديبهشت) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com