1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402150103  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۰:۲۰
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

30 كشور جهان در جشنواره چهارم بين المللي « فيلم سبز» حضور دارند

تاكنون فيلم هاي 30 كشور جهان در جشنواره چهارم بين المللي «فيلم سبز» شركت كرده اند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم سبز، «بيژن حيدرعربي» دبير دوره چهارم اين جشنواره با اعلام اين خبر افزود: تاكنون 353 اثر و فيلم در دبيرخانه جشنواره ثبت شده است كه از اين تعداد 247 فيلم و 106 اثر نيز از 30 كشور دريافت شده است كه به ترتيب: كشورهاي تركيه با 14 اثر، فرانسه 12 فيلم، هلند 11 فيلم و هند با 7 اثر در جاي نخست قرار دارند.
     وي گفت: همچنين كشورهاي استراليا، انگليس و آلمان با 6 فيلم، آمريكا با 5 اثر، آرژانتين، صربستان و سوريه با 4 فيلم، ايتاليا و اندونزي و روسيه با 3 اثر، كانادا، ژاپن و لبنان با 2 فيلم و كشورهاي ايرلند، يوگسلاوي، نيجريه، پاكستان، لهستان، اسپانيا، اكوالار، تاجيكستان، برزيل اوكراين و ... با يك اثر در اين جشنواره حضور دارند.
     دبير جشنواره چهارم بين المللي فيلم سبز با اشاره به اين كه آثار حاضر در جشنواره را در غالب فيلم هاي بلند، مستند، داستاني، انيميشن، سينمايي و ... تشكيل مي دهند. تصريح كرد: اين جشنواره با هدف پيشبرد آرمان هاي محيط زيست و ارتقاي دانش عمومي در زمينه مسائل زيست محيطي كشور و در محوطه‌هاي توسعه و بهداشت محيط شهري، آلودگي هاي هوا، صدا، منابع آب و منابع خاك، تنوع زيستي، مسائل جهاني محيط زيست از جمله تغييرات آب و هوا و لايه ازن به طور همزمان در تمركز و بيش از 200 شهر و مركز نمايش در سراسر كشور برپا مي شود.
     وي، افزود: به علت تخصصي كردن امور، براي هر مقام، سه منتخب معرفي و در مجموع جايزه ملي اعطا مي شود و به بهترين آثار هر استان نيز 3 جايزه تعلق مي گيرد و از يك هنرمند جوان نيز تقدير مي شود. همچنين از دو كارشناس و متخصص فعال اين بخش تجليل خواهد شد و از بهترين مدير كل استاني نيز تقدير به عمل خواهد آمد.
     عربي، در پايان با تأكيد بر اين كه آخرين تاريخ ارسال آثار و فيلم به اين جشنواره پايان ارديبهشت ماه جاري است، خاطر نشان كرد: جشنواره دو سالانه چهارم بين المللي «فيلم سبز» با شركت گسترده صدها اثر و فيلم داخلي و خارجي از 6 تا 10 تير ماه سال جاري برگزار مي شود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com