1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 604  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312230108  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۱۸:۱۷
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيس هيأت داوران جشنواره ارتباطات و فيلم هاي صنعتي كروسو فرانسه:

فيلم صنعتي يك آگاهي تبليغاتي نيست

نخستين جشنواره فيلم «فرهنگ و صنعت» در بخش چشم انداز خود گزيده اي از فيلم هاي منتخب جشنواره هفدهم ارتباطات صوتي و تصويري و فيلم هاي صنعتي كروسو فرانسه را به نمايش در مي آورد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، اين جشنواره توسط مركزي ملي تحقيقات فرانسه معرفي شده و مهمترين جشنواره فيلم هاي صنعتي در كشور فرانسه محسوب مي شود كه هر سال كليه آثار فيلم صوتي و تصويري توليد شده در زمينه صنايع معادن, شركت هاي تجاري و در اين جشنواره به رقابت مي پردازند.
     «ژاك ريگو», رئيس هيأت داوران جشنواره هفدهم ارتباطات و فيلم هاي صنعتي كروسو فرانسه, در خصوص فيلم صنعتي معتقد است: اگر مي خواهيم به آينده فيلم صنعتي نگاه كنيم بايد از اينجا آغاز كنيم كه اين آينده, آن هم در زماني كه ارتباطات صنعتي به نحو چشم گيري تنوع يافته و هر گونه توليد صنعتي مي تواند خود را معرفي كند, بشناسد و به معرض ارزيابي يا حتي دفاع ازخود بگذارد, به چه عواملي بستگي دارد؟ در زماني كه صاحبان صنايع بيش از پيش گرفتار و شتابزده اند, بيش از پيش نگران باز گشت سرمايه هايشان هستند و دائماً مشغول اعداد و سرمايه اند, اين آينده چگونه ترسيم مي شود؟ آيا در چنين شرايطي فيلم صنعتي يك شكل ارتباطي بي فايده و نامناسب نيست؟
     وي، همچنين فيلم صنعتي را مشخصاً يك آگهي تبليغاتي يا يك محصول سطحي ارتباطي و حتي يك گزارش تلويزيوني نمي داند. بلكه آن را يك نگاه, از يك خالق اثر هنري يك توليد يا پديده اي صنعتي مي داند. نگاهي كه با تمام شگفتي ها, غفلت ها و نوآوري ها و خلاقيت هايش كه چيزي تازه را كه ديگران نمي بينند در صنعت مي يابد و ضبط مي كند.
     «ريگو» در پايان نظراتش, صنعت را واقعيتي اقتصادي معرفي مي كند كه از عوامل مهم جامعه امروز به شمار مي رود. در عين حال آن را مجموعه اي انساني مي شناسد كه احساس مشاركت در يك حافظه و فرهنگ جمعي را با يكديگر تقسيم مي كنند. اين آن چيزي است كه فيلم صنعتي مي تواند به تصوير كشد كه خود را از نگاه بيروني به صنعت الحاق كند وارتباطش را با اين دنياي دروني برقرار سازد .

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com