1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 614  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312230103  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۰:۴۶
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«زمستان است» تازه ترين ساخته «رفيع پيتز» به معضلي فراگير مي پردازد

در فيلم «زمستان است» به كارگرداني «رفيع پيتز» به پديده مهاجرت پرداختيم، پديده ‌اي كه امروزه در سطح جهان به صورت گسترده و رو به رشدي انجام مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد مهدي دادگو، تهيه كننده فيلم در گفت و گويي با خبرگزاري مهر با اشاره به اين مطلب گفت: در حال حاضر بعد از اتمام فيلمبرداري، كار توسط «حسن حسندوست» در مرحله تدوين قرار دارد و تا يك ماه آينده تدوين آن پايان مي ‌پذيرد. صداگذاري و ميكس را هم «محمدرضا دلپاك» انجام مي دهد.
     وي، در ادامه افزود: فضا و داستان فيلم، فضايي زمستاني، ابري و برفي را ايجاب مي ‌كرد؛ به همين خاطر قسمت هايي از فيلم را در شهرهاي ابهر و اراك فيلمبرداري كرديم.
دادگو، در مورد فيلمنامه «زمستان است» گفت: افراد مهاجر سعي مي كنند در جستجوي زندگي و دستيابي به شرايط بهتر اجتماعي و اقتصادي به اين كار اقدام كنند. بيشتر مواقع هم انتظار اين مهاجران از پديده مهاجرت برآورده نمي شود و آن شرايط دلخواهي كه انتظار داشتند به وجود نمي آيد. اين امر عواقب تراژيك و تلخ و گزنده را در پي دارد و فرد مهاجرت كننده با توجه به اينكه به پل هاي بازگشت پشت سرش را هم خراب كرده است، چاره اي جز ماندن و تلاش براي حفظ زندگيش ندارد.
دادگو، متذكر شد: وجود اين عوامل كه بسياري از جوانان ما هم درگير آن هستند به همراهي طرح اوليه داستان فيلم كه از «محمود دولت آبادي» بود، من را به تهيه اين فيلم ترغيب كرد.
     وي، زمان اكران اين فيلم را منوط به آماده شدن نهايي فيلم و شرايط مناسب اكران متذكر شد. زمستان است، چهارمين فيلم بلند «رفيع پيتز» فيلمساز ايراني مقيم فرانسه است. «فصل پنجم»(1376)، «صنم»(1379) و «ابيل فرارا گناهكار نيست» آثار قبلي رفيع پيتز است.
     داستان فيلم «زمستان است»، درباره مرد جوان آهنگري به نام مختار است كه به علت تعطيلي كارگاهش، ناخواسته براي يافتن كار به مهاجرت تن مي دهد. مديريت فيلمبرداري فيلم برعهده «محمد داودي» است و طراح صحنه و لباس را «ملك جهان ‌خزايي» انجام مي دهد. طراحي گريم فيلم بر عهده «عبدالله اسكندري» است و «ميترا حجار» و «انوشيروان حداد» در آن نقش‌هاي اصلي را بازي مي ‌كنند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com