1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 529  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312180025  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۷:۳۳
    ۱۳۸۳/۱۲/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاه حرفه اي جوانان به «انيميشن»

انيميشن خود به خود به دليل جذابيت و فانتزي نهفته در آن در گروه كودك قرار مي گيرد و بچه ها عملاً با شخصيت هاي آن زندگي مي كنند؛ در حالي كه براي جذب بزرگسالان بايد محتواي بزرگسالانه نيز در آن بگنجانند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، «فهيمه سرخابي» كارگردان ايراني و عضو هيأت داوران بخش مسابقه ايران در جشنواره چهارم بين المللي پويانمايي تهران گفت: نگاه جوانان به انيميشن حرفه اي است و فيلم هايي كه به بخش مسابقه ايران راه پيدا كرده، همگي از نظر گرافيك، يك سر و گردن بالاتر از فيلم هاي سال گذشته هستند.
     «سرخابي» گفت: در انتخاب فيلم هاي برگزيده، ارزش هاي محتوايي اثر بيشتر مدنظر بود. انيميشن در اين سال ها به خوبي جاي خود را در بين جوانان باز كرده و تبديل به زباني براي آنان شده است. وي افزود: كامپيوتر بيشتر از گذشته در دسترس جوانان قرار گرفته و همين باعث شده كه تصوير و حركت در زندگي آنها جا باز كند و آنان به راحتي با رايانه به خلق انيميشن بپردازند.
     «سرخابي» ادامه داد: جوان ها بيشتر در اين فيلم ها، سياهي هاي زندگي را مطرح مي كنند و به سمت پوچ گرايي كشيده شده اند. در حالي كه بايد به سمتي برويم كه جهان بيني غني خود را بيشتر در فيلم ها به نمايش بگذاريم.
وي در پايان گفت: متأسفانه انيميشن در بين هنرهاي ديگر مهجور است و حتي اين قضيه را در نقاشي هم مي بينيم كه مخاطب عام چندان به آن علاقه ندارد. چون در رسانه اي مثل صدا و سيما به آن پرداخته نمي شود. حتي در تلويزيون براي نمايش فيلم هاي كوتاه جايگاهي در نظر گرفته نشده است.
     شايان ذكر است، «فهيمه سرخابي» 12 سال است كه به كار انيماتوري مشغول است و آثاري چون:«نگاه اول»، سريال «لالا و لولو» و تيزر فيلم هاي سينمايي «دو نفر و نصفي»، «خوش خيال»، «گريز» و «تصوير شكسته» از ديگر كارهاي اوست.
    
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com